شناسه خبر:79064
1402/11/12 13:08:20

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی گفت: شناسایی گسترده‌ای از ظرفیت استان با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه این خطه در رویداد جامعه‌پرداز شکل گیرد.

«فرزاد مخلص‌الائمه» روز چهارشنبه در ستاد سامان‌دهی امور جوانان استان مرکزی گفت: بانک ارزشمندی از فعالان مردمی با 500 نفر در این رویداد در استان شکل گرفته است.
وی بیان کرد: ورزش و جوانان استان، رویداد جامعه‌پرداز را خیلی جدی بگیرد و بانک اطلاعاتی آن نقص نداشته باشد.
استاندار مرکزی گفت: رویداد جامعه‌پرداز از طریق رسانه به مردم معرفی شود و در مقوله انتخاب «جوانان برتر ایران‌زمین» در قالب کارگروه فرمانداران مشارکت کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز گفت: برگزاری جشنواره بومی و محلی در مناطق کم‌برخوردار در هفته جوان در استان پیش‌بینی شده است.
«مسعود پیرایش» افزود: مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای طرح‌های فرهنگی مطلوب نیست و در مشاوره با موضوع کاهش طلاق و افزایش ازدواج همکاری دیده نمی‌شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استان مرکزی هم گفت: 23 میز خدمت در حوزه خانواده، ازدواج و فرزندآوری روز جمعه در مصلای اراک برگزار می‌شود.
«پروین مفتح‌زاده » افزود: متولی رویداد جامعه‌پرداز اداره کل ورزش و جوانان استان است، اما با مشارکت مردمی برگزار می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز گفت: جمعیت شاغل استان سال 96 حدود 425 هزار نفر بود و سال 99 به 374 هزار نفر رسیده که 51 هزار فرصت شغلی کاهش یافته است.
جمشید امیدی افزود: جمعیت شاغل استان در دو سال اخیر نه‌تنها روند نزولی نداشته، بلکه صعودی شده است.
وی بیان کرد: استان مرکزی در پایش ملی محیط کسب‌وکار، رتبه برتر را نسبت به سایر استان‌ها کسب کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: اکنون واحدهای صنعتی استان نیاز به کارگر دارند و شرایط کار در استان برای فعالیت در واحدهای صنعتی فراهم است.
امیدی افزود: اکنون تعداد کارگاه‌های استان به 23 هزار واحد رسیده است.
وی درباره تسهیلات مشاغل خانگی نیز گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه 994 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت شده است.

شناسه خبر 79064