شناسه خبر:77007
1402/9/21 11:17:42
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد:

توزیع روزانه 2 تا 3 تُن گوشت گرم

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به توزیع روزانه 2 تا 3 تُن گوشت گرم در استان، گفت: روزانه 50 تُن بیش از نیاز استان مرغ تولید می‌شود و مرغ در همدان نسبت به برخی از استان‌های کشور، قیمت مناسب‌تری دارد!

رضا بهراملو روز دوشنبه در جمع خبرنگاران به قیمت تعیین‌شده مرغ گرم در استان اشاره و ابراز کرد: این مبلغ بر مبنای عوامل تولید است.

بهراملو با بیان اینکه همدان در بخش جوجه‌ریزی طی ماه‌های اخیر جزء رتبه‌های برتر کشوری است، افزود: طی سه ماه اخیر تحقق بیش از صددرصدی جوجه‌ریزی نسبت به تعهد، نشان از تولید مازاد مرغ در استان دارد؛ بیش از سه میلیون قطعه جوجه‌ریزی در ماه با تعامل سازنده در استان میسر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه حدود روزانه 50 تُن بیش از نیاز استان مرغ تولید می‌شود به‌نحوی که هیچ نوع کمبودی در بازار وجود ندارد، گفت: مازاد تولید به خارج از استان ارسال می‌شود.

بهراملو با اشاره به اینکه قیمت هر کیلو مرغ گرم در بازار استان براساس نوسانات قیمت نهاده و جوجه یک‌روزه برای مصرف‌کننده 850 هزار ریال تعیین شده است، ادامه داد: هر فروشگاه یا واحد صنفی که به عرضه مرغ با بیش از این میزان اقدام کند، مرتکب تخلف شده و توسط گشت مشترک و بازرسان سازمان با آن برخورد می‌شود؛ ضمن آنکه نظارت با جدیت در بازار در دستور کار است.

وی با قدردانی از حمایت‌های استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار برای واردات گوشت به استان، از توزیع روزانه انواع گوشت گرم در همدان خبر داد و افزود: روزانه بین دو تا سه تُن گوشت گرم گوسفندی و گوساله تأمین و توزیع می‌شود؛ به‌طوری که توزیع گوشت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاون روستایی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تأکید کرد: هر کیلو گوشت گوسفندی راسته با استخوان 370 هزار تومان، مخلوط گوسفندی 390 هزار تومان، ران و سردست گوسفندی 440 هزار تومان و نرمه گوساله 440 هزار تومان قیمت‌گذاری شده و بر این اساس عرضه می‌شود.

شناسه خبر 77007