شناسه خبر:76623
1402/9/12 10:06:17

سپهرغرب، گروه ورزشی: معاون ورزش قهرمانی اداره‌ کل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون رؤسای 25 هیئت‌ ورزشی استان همدان انتخاب شدند، گفت: مبلغ 500 میلیون تومان به‌عنوان پاداش، به مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی همدانی پرداخت شد.

علی ضمیری‌کامل با بیان اینکه در سال‌های گذشته هیئت‌های ورزشی استان همدان با نابه‌سامانی روبه‌رو بودند و بسیاری از هیئت‌ها یا با سرپرست اداره می‌شدند و یا بلاتکلیف بودند و مجامع انتخاباتی غیر منظم برگزار می‌شد، اظهار کرد: از سال 1401 تاکنون مجمع انتخاباتی 25 هیئت ورزشی استان همدان برگزار شده و این هیئت‌های ورزشی رؤسای خود را شناختند؛ این اتفاق مهم درحالی رقم خورد که فرآیند برگزاری یک مجمع انتخاباتی از زمان ثبت‌نام نامزدها تا تأیید صلاحیت و چیدمان مجمع، نزدیک به دو ماه زمان می‌برد.   چرا مجمع انتخاباتی چند هیئت‌ استان همدان برگزار نشد؟

معاون ورزش قهرمانی اداره‌ کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه مجمع انتخاباتی چند هیئت‌ استان نیز به‌دلیل عدم اعلام زمان برگزاری مجمع از سوی فدراسیون یا بلاتکلیف بودن خود فدراسیون (به‌دلیل نداشتن رئیس) هنوز برگزار نشده است، افزود: از ابتدای سال گذشته تاکنون مجمع سالیانه 20 هیئت ورزشی نیز برگزار شده ‌که در گذشته کمتر مورد توجه بود.

ضمیری با اشاره به اینکه برخلاف سالیان گذشته در یک سال و نیم اخیر نشست با هیئت‌های ورزشی به‌صورت مداوم در هر فصل از سال برگزار شده و عملکرد هیئت‌ها در این جلسات مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند، گفت: برای نخستین‌بار شورای آموزش در اداره‌ کل ورزش و جوانان استان همدان ایجاد‌ و برگزاری دوره‌ها، کارگا‌ه‌ها و سمینارهای متعدد آموزشی برای داوران و مربیان استان با نظم بسیار خوبی برگزار می‌شود؛ همچنین برای نخستین‌بار دوره مربی‌گری ‌آسیا خارج از پایتخت و در شهر همدان برگزار شد.

   برای حمایت از مستعدین 300 میلیون تومان اعتبار گذاشتیم

وی با اشاره به تشکیل کمیته مسابقات آسیایی و پارآسیایی هانگژو و نیز کمیته شناسایی مستعدین حضور در این مسابقات در اداره‌ کل ورزش و جوانان استان همدان، تأکید کرد: برای حمایت از مستعدین 300 میلیون تومان اعتبار گذاشتیم. همچنین در این کمیته‌ها 23 ورزشکار مستعد حضور در این مسابقات شناسایی شدند که 12 نفر از آن‌ها همراه کاروان ایران به بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی به مسابقات رفتند و چندین ورزشکار که انتخاب نشدند، ازجمله ورزشکاران نام‌آور استان در رشته کوراش به‌دلیل عدم اعزام تیم به این بازی‌ها از سوی فدراسیون مربوطه بوده است.

معاون اداره‌ کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه در بازی‌های آسیایی در رشته کبدی دو ورزشکار ما صاحب نشان نقره شدند، تصریح کرد: در بازی‌های پاراآسیایی نیز چهار نشان رنگارنگ کسب کردیم.

   افزایش قابل توجه مدال‌های ورزشکاران همدانی در مسابقات بین‌المللی و قهرمانی کشور

وی با اشاره به افزایش قابل توجه مدال‌های ورزشکاران استان در مسابقات بین‌المللی و قهرمانی کشور طی سال 1401 و 1402 نسبت به سال‌های گذشته، اظهار کرد: با پیگیری‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان و همراهی و حمایت استاندار محترم، 500 میلیون تومان برای پاداش مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پارآسیایی و ورزشکارانی که سهمیه این مسابقات را کسب کردند، اختصاص یافت.

معاون ورزش قهرمانی اداره‌ کل ورزش و جوانان استان همدان منظم شدن اعزام تیم‌های استان به مسابقات قهرمانی کشور، میزبانی‌های متعدد از اردوهای تیم ملی و نیز مسابقات قهرمانی کشور در رشته‌های مختلف، فعال کردن هیئت‌های شهرستان‌ها، نظم‌دهی به امور باشگاه‌های خصوصی و الکترونیکی کردن صدور مجوز و یا تمدید فعالیت‌های باشگاه‌ها و نیز رتبه‌بندی باشگاه‌های خصوصی استان را از دیگر اقدامات مهم اداره‌ کل ورزش و جوانان استان همدان از سال 1401 تاکنون عنوان کرد و گفت: رتبه‌بندی باشگاه‌های خصوصی استان و نرخ‌گذاری تعرفه‌های این باشگاه‌ها براساس این رتبه‌بندی، برای نخستین‌بار در کشور در استان همدان اتفاق افتاد که مورد تقدیر معاونت ورزشی و امور باشگاه‌های وزارت ورزش قرار گرفت.

   در حوزه ورزش همگانی رتبه ششم کشور را در اختیار داریم

ضمیری با اشاره به اینکه پس از چندسال وقفه آیین تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش استان با حضور مسئولان ورزشی و جمع کثیری از خانواده ورزش استان امسال برگزار شد، عنوان کرد: در حوزه ورزش همگانی رتبه ششم کشور را در اختیار داریم و در شاخص‌هایی چون برگزاری جشنواره‌های پیاده‌روی، دوره ارتقای مربیان و برگزاری ورزش صبحگاهی از استان‌های برتر کشور در حوزه ورزش همگانی هستیم.

وی با اشاره به توجه اداره‌ کل ورزش و جوانان استان همدان به ورزش روستایی و عشایری، تأکید کرد: 250 میلیون تومان برای تجهیز 10 خانه ورزش روستایی و 200 میلیون تومان نیز برای برگزاری جشنواره خانوادگی روستاییان در این مدت هزینه شده است.

   برگزاری مسابقات ‌جام پرچم، مسابقات ورزشی روستایی و عشایری و کارمندی

معاون قهرمانی اداره‌ کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به برگزاری مسابقات منسجم جام پرچم، مسابقات ورزشی روستایی و عشایری و کارمندی، تأکید کرد: پیش‌تر نسبت به برگزاری شورای تربیت بدنی استان بی‌توجهی می‌شد، اما در این دولت این جلسات با پیگیری‌های دکتر حقیقی و همراهی استاندار به‌صورت منظم با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته شناسایی استعدادهای برتر استان برای تشکیل تیم منتخب استان در رشته‌های مختلف به‌منظور حضور موفق در المپیاد استعدادهای برتر کشور، اظهار کرد: برگزاری المپیاد امسال در هاله‌ای از ابهام بود و در دوره وزارت دکتر سجادی قرار نبود این المپیاد برگزار شود، اما با انتصاب دکتر هاشمی به‌عنوان وزیر ایشان، تأکید بر برگزاری المپیاد شد و به همین دلیل نتوانستیم مسابقات انتخابی در سطح شهرستان‌ها و درنهایت استان را به‌خوبی برگزار کنیم و همین امر باعث شد نتوانیم آن‌طور که شایسته ورزشکاران همدانی بود، در این مسابقات نتیجه بگیریم و برای سال آینده برنامه مدونی داریم.

این مقام مسئول حمایت از ورزشکاران ملی‌پوش استان، برگزاری جلسات متعدد و صمیمانه با رؤسای هیئت‌های استان و نیز رؤسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های استان را از برنامه‌های مستمر این معاونت عنوان کرد و گفت: کمیته مسابقات المپیک نیز در اداره‌ کل استان همدان به‌منظور شناسایی مستعدین حضور در المپیک آتی، تشکیل می‌شود.

شناسه خبر 76623