شناسه خبر:76619
1402/9/12 09:59:13

سپهرغرب، گروه ورزشی: مربی پاکستانی دارای مدرک جهانی رشته اسکواش یک دوره آموزش رایگان را به مدت دو روز برای رده‌های سنی مختلف استعدادهای این استان، برگزار کرد.

رئیس هیئت اسکواش همدان روز شنبه اظهار کرد: این مربی پاکستانی به دعوت هیئت اسکواش همدان به این استان سفر کرد.

اسدالله ربانی‌مهر افزود: محمد مهدی، مربی جهانی اسکواش این دوره آموزشی را برای رده‌های سنی کمتر از 11 سال دختران و پسران و رده‌های سنی آزاد برگزار کرد.

وی هدف از حضور این مربی سطح دو جهان در همدان را ارتقای سطح دانش مربیان و بازیکنان اسکواش، ارائه آخرین شیوه‌های تکنیکی و فنی اسکواش به ورزشکاران و استعدادیابی و ارزیابی سطح کیفی اسکواش‌بازان شرکت‌کننده در این دوره، عنوان کرد.

ربانی‌مهر خاطرنشان کرد: مربی جهانی اسکواش که به دعوت فدراسیون کشورمان به ایران سفر کرده است، پیش از این دوره‌های مشابه را در استان‌های زنجان، مرکزی و بوشهر نیز برگزار کرده بود.

وی یادآور شد: مبنای فعالیت اسکواش در سال جاری را توسعه این ورزش با اجرای دوره‌های آموزشی و شناسایی استعدادها در سطح شهرستان‌ها قرار داده‌ایم.

ربانی‌مهر خاطرنشان کرد: اسکواش جزء رشته‌های ورزشی مستعد در همدان است و با زمینه‌سازی لازم در راستای فعالیت این رشته در سطح شهرهای مختلف استان، می‌توانیم علاوه‌بر همگانی کردن آن، در راستای پرورش و شکوفایی استعدادها نیز اقدام کنیم.

سال گذشته نیز یک دوره آموزشی اسکواش با حضور استاد «وزیر یوسف جهان زهی» مربی و مدرس بین‌المللی این رشته ورزشی در همدان برگزار شد.

هیئت اسکواش استان همدان با 200 عضو فعال در ارزیابی‌های فصلی فدراسیون، یکی از سه استان برتر کشور معرفی شده است.

شناسه خبر 76619