شناسه خبر:75743
1402/8/21 11:35:03

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان از ثبت سه رویداد مهم گردشگری استان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به‌صورت بین‌المللی و ملی خبر داد.

منصور مهرزاد اظهار کرد: پنجمین نشست شورای ثبت رویدادهای گردشگری کشور با محوریت بررسی درخواست ثبت رویدادها و جشنواره‌های بومی و محلی گردشگری کردستان در تقویم رویدادهای کشور، با حضور معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در وزارت میراث ‌فرهنگی برگزار شد.مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان خاطرنشان کرد: در این جلسه با ثبت سه رویداد مهم گردشگری کردستان در تقویم گردشگری کشور موافقت شد.

مهرزاد تصریح کرد: مراسم پیر شالیار و مراسم کومسای (جشن بهارانه پیرشالیار) در منطقه جهانی هورامان دو رویداد مهمی بود که به‌صورت بین‌المللی با ثبت آن در تقویم گردشگری کشور موافقت شد.

وی با بیان اینکه با ثبت جشن شکرانه برداشت توت‌فرنگی روستای شیان در سطح ملی نیز موافقت شد، افزود: دو مراسم جشن نوروز کردستان (سنندج) و جشن نوروز پالنگان از دیگر رویدادهای مهمی بود که در این نشست مطرح شد، که به‌منظور ثبت آن‌ها در سطح بین‌المللی، مقرر شد جلسه‌ای با حضور مدیران وزارتخانه، استاندار کردستان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی کردستان در استان برگزار شود.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان هدف از این اقدام مهم فرهنگی را توسعه گردشگری و رونق اقتصادی منطقه، افزایش شور و نشاط اجتماعی و پاسداشت فرهنگ محلی مردم استان بیان کرد و یادآور شد: استان کردستان دارای ظرفیت‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی بسیاری است که باید در سطح ملی و فراملی معرفی شود.

شناسه خبر 75743