شناسه خبر:74922
1402/7/30 13:09:18

استاندار مرکزی گفت: مصوبه‌ای در اقتصاد دارایی وجود دارد که بانک‌های خصوصی و دولتی باید 50 درصد منابع خود را در همان استان به صورت تسهیلات ارایه کنند که این مهم توسط بانک‌های استان رعایت نمی‌شود.

«فرزاد مخلص‌الائمه» روز شنبه در شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی، افزود: بانک‌ها باید 50 درصد منابع خود را که در استان‌ها جمع‌آوری می‌شود در استان هزینه کنند و به متقاضیان وام دهند که این امر اجرایی نمی‌شود.

وی بیان کرد: پرداخت نشدن وام، بیشتر در بانک‌های خصوصی گزارش شده که باید مدیران ارشد استان به این مسئله ورود کنند.

استاندار مرکزی در ادامه گفت: پایش وضعیت ملی کسب و کار یکی از دقیق‌ترین پایش‌هایی است که توسط بخش خصوصی و اتاق ایران انجام و 70 مولفه اندازه‌گیری می‌شود که 28 مؤلفه پیمایشی و 48 مؤلفه آماری است.

مخلص‌الائمه افزود: استان مرکزی در وضعیت پایش ملی کسب و کار برای چندین فصل متوالی جایگاه خوبی دارد، هرچند این رتبه باید ارتقا پیدا کند، بنابراین نیاز است چند کار پژوهشی در دبیرخانه شورای گفت‌وگو انجام شود تا بدانیم چه مواردی تأثیر منفی بیشتری در پایش وضعیت کسب و کار داشته است.

استاندار مرکزی در ارتباط با اعتراض برخی از واحدهای تولیدکننده خوراک دام و طیور در خصوص الزام به استاندارد اجباری و ارجاع پرونده‌ها به کمیسیون ماده 42 قانون تقویت و توسعه استاندارد، تصریح کرد: کمیسیون ماده 42 یک قانون است و نمی‌توان مانع قانون شد و اداره کل استاندارد، تولیدکنندگان را بیش از گذشته مورد حمایت قرار دهند.

مخلص‌الائمه افزود: استانداردسازی، خوراک دام و طیور مسئله مهمی است به ویژه خوراک طیور که سهم جدی در سفره مردم دارد، بنابراین عدم استاندارد خوراک دام و طیور قابل قبول نیست.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته، نبود این استاندارد، مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد و سازمان استاندارد باید به سرعت در زمینه استانداردسازی خوراک دام و طیور اقدام کند.

استاندار مرکزی گفت: کمیته‌ای با مسئولیت سازمان جهاد کشاورزی و با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله اداره‌کل استاندارد، اتاق بازرگانی و شرکت تعاونی کارخانه دام و طیور تشکیل و بررسی دقیق نسبت به مصوبات شورای عالی استاندارد در خصوص استاندارد اجباری این واحدها انجام شود و نتایج و موارد پیشنهادی استان به صورت مکتوب به مراجع بالادستی ارسال شود.

 

شناسه خبر 74922