شناسه خبر:72595
1402/5/26 10:05:37

فرماندار نهاوند از مهلت یک‌هفته‌ای برای ثبت آمار اشتغال ادارات و ارتقای جایگاه شهرستان خبر داد.

ضرغام احمدوند ظهر روز گذشته در کارگروه اشتغال اظهار کرد: با توجه به اینکه نهاوند در ثبت آمار اشتغال و تعهدات خود کمترین آمار را داشته و در رده آخر استان قرار دارد، به مدیران دستگاه‌های اداری یک هفته فرصت داده می‌شود با ثبت آمارهای خود باعث بهبود جایگاه شهرستان شوند.

وی گفت: میزان تعهد اشتغال نهاوند در سال جاری دو هزار و 219 نفر است که تاکنون 670 نفر آن یعنی معادل 23 درصد در سامانه رصد ثبت شده و براساس این آمار نهاوند در جایگاه آخر استان قرار گرفته است.

فرماندار نهاوند افزود: مهم‌ترین موضوعی که امروز باید در کشور تحقق پیدا کند، بحث اشتغال است که مدیران باید در این حوزه با دید جهادی کار کنند؛ زیرا درصورت حل این مشکل بخش عمده مشکلات جامعه برطرف می‌شود.

وی اضافه کرد: اشتغال جوانان از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه ویژه داشت و یکی از وظایف ما مسئولین، اشتغال و ایجاد رضایتمندی مردم در این حوزه است.

احمدوند گفت: اشتغال موضوعی زنجیره‌ای است و درصورتی که یکی از حلقه‌ها قطع شود، اختلال به‌وجود می‌آید؛ بنابراین مدیران دستگاه‌ها کم‌کاری نکرده و از زیر بار وظایف خود شانه خالی نکنند.

فرماندار نهاوند افزود: ادارات تلاش کنند اعتبارات بازگشت نخورند و بانک‌های عامل نیز برای جذب اعتبارات تلاش بیشتری کنند.

وی افزود: اگرچه میزان اعتبارات مشاغل خانگی کم است، اما زیبنده نیست که ما در برخی آمارها در رتبه آخر استان باشیم.

احمدوند گفت: سال گذشته سهمیه اعتبارات مشاغل خانگی 11 میلیارد و 770 میلیون تومان بوده که متأسفانه از این رقم هفت میلیارد و 270 میلیون تومان جذب نشد و بازگشت خورد و به‌ همین خاطر سهمیه اشتغال در سال 1402 نیز نصف شده و رتبه‌بندی شهرستان را نیز پایین آورد.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو، افزود: انتخابات یکی دیگر از موضوعاتی است که در نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته و همیشه شاهد حضور پُررنگ مردم در این عرصه اجتماعی هستیم که باعث ناامیدی دشمن می‌شود.

فرماندار نهاوند استقبال از انتخابات را خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: موضوع پیش‌ثبت‌نام اقدام جالبی از جانب وزارت کشور بود که در این عرصه 116 نفر در شهرستان نهاوند پیش‌ثبت‌نام انتخابات انجام دادند که در این میان شرکت بانوان و جوانان چشمگیر بود.

وی گفت: مردم در انتخابات همواره از مسئولین جلوتر بوده‌اند و این‌بار نیز حضور خود را در پای صندوق‌های رأی به دنیا نشان خواهند داد.

احمدوند بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به کنگره هشت هزار شهید استان ادارات وظایف ابلاغی را مد نظر داشته و به آن توجه ویژه داشته باشند؛ چراکه هرچه داریم به برکت خون همین شهدای والامقام است.

 

شناسه خبر 72595