شناسه خبر:71744
1402/5/1 11:04:12

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان گفت: اولویت تخصیص اعتبارات سفر رئیس‌جمهور با طرح‌های نیمه‌تمام و با پیشرفت فیزیکی بالا است که در همین راستا مبلغ 300 میلیارد ریال برای تکمیل چهار مجموعه ورزشی در اسدآباد، بهار، تویسرکان و کبودراهنگ مصوب شده است.

«تورج الوانیان» روز شنبه با اشاره به اینکه اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به پروژه‌های نیمه‌تمام و عام‌المنفعه اختصاص یافته است، اظهار کرد: تاکنون 68 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل چهار مجموعه ورزشی در اسدآباد، بهار، تویسرکان و کبودراهنگ تخصیص داده شده و 32 میلیارد ریال نیز در شرف تخصیص است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مبلغ 100 میلیارد ریال برای تجهیز و راه‌اندازی مراکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی همدان مصوب شده که تاکنون 70 میلیارد ریال از آن تخصیص یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان گفت: دو هزار و 400 سری جهیزیه مددجویان و زنان سرپرست خانوار در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان تهیه شده است.

الوانیان با بیان اینکه برای تجهیز مراکز سرطان و ناباروری مبلغ یک‌هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی اختصاص یافته است، افزود: مبلغ 40 میلیارد ریال برای ساخت مراکز درمان اعتیاد زنان در نهاوند ملایر و اسدآباد مصوب شده که تاکنون مبلغ سه میلیارد ریال از آن تخصیص یافته است و مبلغ 17 میلیارد ریال نیز به‌زودی اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از بانوان در جامعه مبلغ 40 میلیارد ریال برای ایجاد خانه‌های امن بانوان در ملایر و نهاوند مصوب شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با تأکید بر تقویت خوابگاه‌های متأهلی و فراهم آوردن زمینه برای اسکان دانشجویان متأهل، افزود: برای حمایت از خوابگاه‌های متأهلی و ساخت آن‌ها مبلغ هفت هزار میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی کشور درنظر گرفته شده است.

الوانیان ادامه داد: تمام تلاش دولت این بوده که از ظرفیت‌های قانونی خود برای اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت استفاده کند و در سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه طبق تأکیدات مقام معظم رهبری از مجموع 26 بندی که برای سیاست‌های کلی درنظر گرفته شده بود، سه بند به‌طور مستقیم به موضوع تحکیم خانواده‌ و جوانی جمعیت اشاره دارد.

وی اظهار کرد: در قانون تصویب بودجه 1402 به موضوع جوانی جمعیت توجه شده و حداقل در 10 بند از بندهای قانون بودجه 1402 بحث خانواده و فرزندآوری مورد توجه ویژه قرار گرفته است و نیز تخفیف 15 درصدی مالیاتی برای خانواده‌هایی که فرزند سوم را دارند، منظور شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با اشاره به اینکه در سفر رئیس‌جمهور به همدان چند مصوبه خاص به بانوان اختصاص یافت، افزود: مبلغ 150 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد بازارچه صنایع دستی در نهاوند، ملایر و همدان مصوب شده که تاکنون 2.5 میلیارد تومان از آن تخصیص یافته و دو و نیم میلیارد تومان نیز در شرف تخصیص است.

الوانیان ادامه داد: شهرداری ملایر و نهاوند تاکنون زمین برای ایجاد بازارچه صنایع دستی در اختیار میراث فرهنگی قرار نداده‌اند که مشکل زمین باید سریع‌تر توسط شهرداری تعیین تکلیف شود.

این مقام مسئول افزود: مقرر شده که یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی در مباحث فرهنگی ازجمله جوانی جمعیت هزینه شود و تکالیفی نیز برای بانک‌ها منظور شده است.

الوانیان ابراز کرد: در بند الف تبصره 16 تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج منظور شده، با توجه به شرایط سنی و نیز تسهیلات فرزندآوری، تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه مسکن یا خرید مسکن برای خانواده‌های دارای فرزند سوم و بیشتر پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: دبیرخانه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری است، مبلغ 65 هزار میلیارد ریال اعتبار کشوری هزینه‌ای و نیز مبلغ 10 هزار میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی به این موضوع اختصاص داده است.

آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهور اسلامی ایران پنجشنبه 6 مردادماه 1401 در سی‌امین سفر استانی خود به همدان سفر کرد؛ سفر رئیس‌جمهور 24 هزار میلیارد تومان ره‌آورد برای این استان به همراه داشت که شامل 14 هزار میلیارد تومان جهت اجرای طرح‌های عمرانی، اقتصادی و خدماتی و پرداخت 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف است.

 

شناسه خبر 71744