شناسه خبر:71169
1402/4/18 11:15:46
استاندار مرکزی:

بانک‌ها بجنبند

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی گفت: برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات عملکرد مناسبی ندارد، که باید تلاش خود را بیشتر کنند.

فرزاد مخلص‌الائمه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی اظهار کرد:با همدلی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی سال گذشته استان مرکزی در شاخص ترکیبی اشتغال رتبه دوم کشور را کسب کرد.
وی تصریح کرد: در اسفندماه سال گذشته چندین بار به مسوولان دستگاه‌های اجرایی تاکید شد که اطلاعات خود را در سامانه ملی رصد اشتغال ثبت کنند، در اسفندماه راستی‌آزمایی چندبار انجام و منجر به کسب رتبه دوم کشوری شد.
استاندار مرکزی بیان کرد: دستگاه‌ها باید مرتب اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند، اینکه با پیگیری استاندار این کار را انجام دهند، کار درستی نیست، ثبت اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان باید بلافاصله به صورت سیستمی انجام شود.
مخلص‌الائمه با تاکید بر اینکه پیگیری اشتغال مبتنی بر واقعیت میدانی رسالت و وظیفه فرمانداران و مدیران این استان است، ادامه داد: برخی بانک‌ها در واگذاری تسهیلات عملکرد خوبی نداشته و اختیاری ندارد، که ما نیز در استان به این بانک‌‌ها نیازی نداریم،بانک‌هایی که در این استان از خدمات و منابع استانی استفاده می‌کنند باید همپای سایر بانک‌های استان مرکزی حرکت کنند و کوتاهی آنان به هیچ عنوان پذیرفته نیست.
وی عملکرد شبکه بانکی استان مرکزی را رضایت بخش دانست و بیان کرد: چند بانک در برخی مولفه‌ها و موضوعات عملکرد رضایت‌بخشی ندارند که باید عقب ماندگی خود را جبران کنند.
در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی عملکرد وام جز 2 بند «ب» تبصره 16 قانون بودجه سال 1401 این استان به تفکیک شهرستانی و دستگاه‌های متولی مورد بررسی قرار گرفت.

شناسه خبر 71169