شناسه خبر:65890
1401/11/19 09:40:32

سپهرغرب، گروه خبر: دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان در هفتمین همایش مرجعیت علمی (رازی) با دریافت جایزه ملی «نماد» (نشانه مدیریت ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی)، بار دیگر افتخار آفرید.

در این همایش بزرگ علمی که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیران پیشین وزارت متبوع، رؤسا، معاونان، مدیران و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های سراسر کشور با محوریت ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام سلامت در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه تهران برگزار شد، آخرین دستاوردهای دانشگاه‌های علوم پزشکی پس از ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام سلامت تاکنون، ارائه شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان با اشاره به ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام سلامت در سال 1364، گفت: این مهم برکات زیادی در رشد کمی و کیفی خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف درمانی، آموزشی، پژوهشی و بهداشتی به دنبال داشته که نتایج آن درحال حاضر برای همگان قابل مشاهده و لمس است.
محمدمهدی مجذوبی با بیان اینکه وضعیت فعلی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست، به دستاورد پُرافتخار و تجلی مرجعیت علمی نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: در چهار دهه گذشته گام‌های بلندی در مسیر ارتقای همه‌جانبه سلامت برداشته شده است که نمونه بارز و شاخص آن رشد حیرت‌انگیز مرجعیت علمی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان ارتقای حوزه سلامت را از مهم‌ترین و ارزشمندترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران برشمرد و اظهار کرد: امروز ما شاهد گسترش خدمات آموزشی، درمانی و بهداشتی در بیشتر مناطق محروم کشور هستیم و تلاش داریم تا عدالت آموزشی را در همه نقاط کشور برقرار کنیم.
مجذوبی استفاده از همه امکانات آموزشی در بهره‌مندی کامل مردم از بهداشت و درمان را از نتایج ارزشمند ادغام آموزش در نظام سلامت برشمرد و گفت: این نتایج درخشان حاصل نمی‌شد مگر با در کنار هم قرار گرفتن ظرفیت‌های آموزشی و بالینی که به‌حق پس از ادغام آموزش در نظام سلامت، این مهم محقق شد و خروجی آن را در حوزه‌های بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش مشاهده می‌کنیم.
وی به ارائه دستاوردهای ارزشمند دانشگاه‌ها پس از ادغام اشاره کرد و افزود: همه حاضران در همایش بر نادرست بودن و هزینه‌بر بودن تفکیک آموزش از نظام سلامت تأکید داشتند و بر این باور بودند که با این کار قطع به یقین به بهداشت و درمان مردم نیز آسیب جدی وارد خواهد شد.
معاون آموزشی دانشگاه در این همایش به نمایندگی از رئیس دانشگاه جایزه ملی «نماد» (نشانه مدیریت ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی) و لوح سپاس را برای طراحی و اجرای برنامه مداخله سلامت در محیط کار در دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان دریافت کرد.
در حاشیه این همایش دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با برپایی غرفه، دستاوردهای خود را در سال‌های 1364 و 1401 به‌طور مقایسه‌ای در معرض دید حاضران قرار دادند که دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان نیز با به نمایش گذاشتن دستاوردهای این دانشگاه در سال‌های پس از ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت در قالب کلیپ، کتاب، پمفلت، پوستر، بنر و دیگر مواد آموزشی در این نمایشگاه، بسیار توانمند ظاهر شد و مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

شناسه خبر 65890