شناسه خبر:65844
1401/11/18 10:11:42

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش و فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار میلیون و 877 نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در کردستان به افراد متقاضی ارائه شده است.

فردین وکیلی اظهار کرد: در زمینه ارائه آموزش‌های مهارتی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 150 درصد رشد داشته‌ایم.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار میلیون و 877 نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در کردستان به افراد متقاضی ارائه شده است که از این میزان دو میلیون 482 هزار نفر مربوط به آموزشگاه‌های دولتی و دو میلیون و 395 هزار نفر در قالب آموزشگاه‌های آزاد استان بوده است.
مدیرکل آموزش و فنی و حرفه‌ای کردستان با بیان اینکه آموزشگاه‌های آزاد در چهار بخش کشاورزی، فرهنگ و هنر، خدمات و صنعت آموزش‌ها را ارئه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بخش خدمات با ارئه آموزش به بیش از یک میلیون 555 هزار نفر، 65 درصد کل آمار آموزش‌های مهارتی دانشگاه‌های آزاد را به خود اختصاص داده است.
وکیلی افزود: در رده‌های بعدی بخش صنعت با بهره‌مندی بیش از 450 هزار نفر معادل 19 درصد، بخش فرهنگ و هنر با بیش از 369 هزار نفر معادل 15.5 درصد و بخش کشاورزی با بهره‌مندی بیش از 33 هزار نفر معادل 1.4 درصد قرار دارند.
وی اذعان کرد: آسیب‌دیدگان اجتماعی، افراد داری معلولیت، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، دانش‌آموزان و دانشجویان، زنان خانه‌دار، زندانیان، ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی، ساکنان مناطق مرزی و روستایی، کودکان کار و خیابان، مشمولان بیمه بیکاری و معتادان بهبودیافته ازجمله گروه‌های هدف آموزش‌های مهارتی است.
مدیرکل آموزش و فنی و حرفه‌ای کردستان با اشاره به اینکه 345 حرفه آموزشی در آموزشگاه‌های آزاد استان ارائه می‌شود، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری 578 مجوز آموزش‌های مهارتی صادر شده است.
وکیلی در پایان یادآور شد: با توجه به مصوبه دولت مبنی بر صدور زود هنگام مجوز ایجاد آموزشگاه‌های مهارتی طی سه روز، تعداد مراکز آموزشی‌های فنی و حرفه‌ای استان از 135 آموزشگاه در سال گذشته به 576 آموزشگاه در سال جاری افزایش یافته است که افزایش 500 درصدی را نشان می‌دهد.

شناسه خبر 65844