شناسه خبر:65347
1401/11/5 10:13:00

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: همزمان با برگزاری نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، صنعتگران کردستانی با حضور در این رویداد فرهنگی، تولیدات خود را در 15 غرفه به نمایش می‌گذارند.

منصور مهرزاد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سالن هشت نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و به‌ منظور معرفی تولیدات و آثار هنرمندان و صنعتگران استان، 12 غرفه شامل رشته‌های نازک‌کاری، ارغوان‌بافی، میناکاری، قلم‌زنی، سفال‌گری و البسه محلی در فضایی به مساحت 123 مترمربع برپا می‌شود.
وی افزود: همچنین با جانمایی چهار فضای اختصاصی در غرفه اصلی استان کردستان در سالن 38 این نمایشگاه، تولیدات شهر جهانی کلاش و روستاهای ملی گلیم‌بافی، شال‌بافی و شهر خلاق موسیقی به‌صورت ویژه معرفی خواهد شد.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اضافه کرد: معرفی صنایع دستی شاخص استان در سطح ملی و بین‌المللی یکی از اهداف مهم این اداره‌کل در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته و سی‌وششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران است.
مهرزاد ابراز امیدواری کرد با همکاری و هم‌افزایی همه بخش‌ها بتوان در این رویداد فرهنگی اتفاقات خوبی را برای توسعه گردشگری استان رقم زد.
استان‌های غرب کشور شامل کردستان، کرمانشاه، همدان، ایلام و لرستان در سالن 38 شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران حضور دارند.
شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته از 18 تا 21 بهمن‌ماه سال‌جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

شناسه خبر 65347