شناسه خبر:63296
1401/9/13 10:37:34

سپهرغرب، گروه خبر: بازارچه عرضه صنایع دستی شهرستان نهاوند به مناسبت هفته بسیج افتتاح شد و کار خود را به مدت یک ماه ادامه خواهد داد.

روز شنبه بازارچه عرضه صنایع دستی ‌و محلی نهاوند با حضور امام جمعه، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار، فرمانده سپاه نهاوند و جمعی از مسئولان ادارات شهرستان افتتاح شد.
این بازارچه که در محل بازار روز شهرداری نهاوند واقع در کوچه حاج خدارحم مستقر شده است، به عرضه انواع محصولات و صنایع دستی از جمله صنایع چوب، مس، مبل منبت، قالی و گلیم، میناکاری و تولیدات خوراکی و گیاهی ارگانیک با مشارکت بسیج هنرمندان، شرکت تعاونی زنان ولایت، بسیج سازندگی ‌ کارگروه صنایع دستی در 50 غرفه به صورت از تولید به مصرف و بدون واسطه و با قیمتی مناسب نسبت به بازار می‌پردازد.
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند در این مراسم با بیان اینکه این بازارچه صنایع دستی شامل 50 غرفه از هنرمندان بزرگ و تولیدات با کیفیت و خاص این حوزه در شهرستان است، گفت: این بازارچه به پناسبت هفته بسیج از امروز به مدت یک ماه افتتاح شدت و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
سرهنگ علی مختاری اظهار کرد: زنان نهاوندی هنرمند و کارآفرین هستند و از نظر نیروی کار نقش مهمی در توسعه دارند و بانوان کارآفرین با ایده‌های خلاقانه کسب و کار و شرکت‌های موفق‌ خود زمینه‌ساز ایجاد و تقویت مشاغل بزرگ در دنیا بوده و هستند.
وی تاکید کرد: امروزه نقش زنان در ایجاد کسب و کارهای جدید مورد توجه قرار گرفته و تعداد وسیعی از زنان از همین طریق وارد بازار کار شده‌اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار نهاوند نیز گفت: بازار فروش محلی و عدم وجود نمایشگاه دائمی عرضه صنایع دستی مهمترین مشکلات کارآفرینان در شهرستان نهاوند است.
شهروز کیانی تصریح کرد: مهمترین مشکلاتی که در سطح شهرستان نهاوند برای کارآفرینان مطرح است، مشکل بازار فروش و محلی برای عرضه محصولات کارگاه‌های خانگی و نبود نمایشگاه دائمی عرضه صنایع دستی است.
وی اضافه کرد: در صنایع دستی نیز واسطه‌ها باعث ایجاد ضرر به تولیدکننده و خریدار می‌شوند که باید تلاش کنیم دست واسطه‌ها را کوتاه کنیم.
کیانی در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد بازارچه‌های دائمی و نمایشگاه فروش محصولات کارگاه‌های خانگی و مشاغل خانگی می‌تواند به رونق این کارگاه‌ها و حذف واسطه‌ها کمک کند و خریدار و کارآفرین به صورت مستقیم با هم در ارتباط باشد.

شناسه خبر 63296