شناسه خبر:60370
1401/6/30 09:09:03
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان خبر داد:

تجلیل از 25 هزار پیشکسوت دفاع مقدس هم‌زمان با هفته دفاع

سپهرغرب، گروه خبر - شهره کرمی: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان همایش تجلیل از پیشکسوتان استان همدان در این حوزه هم‌زمان با سراسر کشور با حضور رهبر انقلاب را ازجمله برنامه‌های شاخص این هفته برشمرد و گفت: درنظر گرفته شده است که تا پایان سال از 25 هزار پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت استان توسط دستگاه‌های مختلف تجلیل شود.

مهدی ظفری روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: انقلابی‌­گری همان میزان اثرگذاری در جامعه است که بچه‌های انقلاب برای رسیدن به این هدف، شب‌وروز ندارند.
وی با تأکید بر ایجاد گفتمان انقلاب اسلامی، گفت: گفتمان در جامعه باید معرفی شود و گفتمان انقلابی ایجاد نمی‌شود، مگر اینکه مفاهیم آن انقلاب تبیین شود.
این مقام مسئول با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی که فرمودند دفاع از ارزش‌ها را همگانی کنید، افزود: گفتمان‌سازی، ارزش‌های انقلاب را بیمه خواهد کرد. در این راستا در استان یک شبکه فراگیر درحال شکل‌گیری است که شورای هماهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یکی از این شبکه‌ها است و یک شبکه متصل به هم با این ساختار در کل استان شکل گرفته است که برای توسعه این ساختارها به دنبال تشکیل انجمن‌ در سطوح مختلف هستیم.
ظفری از برگزاری بیش از 300 برنامه در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: برنامه‌ها در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان براساس اندیشه‌های ولایت با نگاه خدمت‌رسانی به مردم درنظر گرفته شده‌اند.
وی همایش تجلیل از پیشکسوتان استان همدان هم‌زمان با سراسر کشور با حضور رهبر انقلاب را ازجمله برنامه‌های شاخص این هفته برشمرد و ابراز کرد: این برنامه 30 شهریورماه با حضور بیش از 400 نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار خواهد شد. همچنین درنظر گرفته شده است که تا پایان سال از 25 هزار پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت استان توسط دستگاه‌های مختلف تجلیل شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان به تعدادی از برنامه‌های شاخص در این هفته اشاره کرد و گفت: ایجاد درمانگاه صحرایی، رژه نیروهای مسلح، تجلیل از یک میلیون پیشکسوت در سراسر کشور با حضور رهبر انقلاب اسلامی و بزرگداشت یاد 149 شهید گمنام در 53 نقطه یادمانی در سطح استان، ازجمله این برنامه‌ها است.
ظفری با تأکید بر اینکه بنا بر فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی باید تلاش خود را صدبرابر کنیم، تصریح کرد: در این راستا چاپ 100 عنوان کتاب در سطح استان برای امسال درنظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه 80 نویسنده نوقلم در استان تربیت شده است، اظهار کرد: ما به دنبال تربیت نیروهای جوان در کنار نویسندگان بزرگ موجود هستیم و باید حداقل در هر شهرستان 19 نویسنده نوقلم داشته باشیم.
ظفری از تدوین دانشنامه دفاع مقدس به‌عنوان غنی‌ترین تاریخ دفاع مقدس استان همدان نام برد و افزود: دانشنامه تدوین‌شده استان همدان بی‌نظیر است که در تمام ابعاد به‌‌عنوان سند قطعی از آن استفاده می‌شود‌.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی نهضت ترجمه، گفت: افتتاحیه این همایش با حضور دانشجویانی از سراسر دنیا برگزار شد و زمانی که یک فرد از کردستان عراق کتاب دفاع مقدس را به زبان کردی ترجمه کند، این به معنای صدور انقلاب است.
ظفری در پایان سخنان خود با تأکید بر تربیت راویان دفاع مقدس، تصریح کرد: هشت هزار معلم در سطح استان آموزش ضمن خدمت با موضوع دفاع مقدس را طی خواهند کرد و حضور آن‌ها یعنی در هر کلاس یک استاد درس دفاع مقدس خواهیم داشت. اجرای چنین برنامه‌هایی به‌عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان است.
مسئول شورای هماهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان نیز با بیان اینکه هفته دفاع مقدس امسال با شعار «ما مقاوم هستیم» برگزار خواهد شد، گفت: مصادف شدن این ایام با دهه آخر صفر رنگ‌وبوی دیگری به آن داده و در مساجد، هیئت‌های مذهبی و تکایا باید به آن توجه شود. ضمن اینکه با توجه به برگزاری دومین کنگره شهدای استان در سال آینده، باید توجه خاصی به برنامه‌های این هفته شود.
هادی آزادی به بیان روزشمار این هفته پرداخت و اظهار کرد: 31 شهریورماه با نام پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، اول مهرماه با نام معنویت، زنان، خانواده و سلامت، دوم مهرماه به‌نام ولایتمداری، جوانان، علم و دانش‌پژوهی، سوم مهرماه به‌نام شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی، چهارم مهرماه به‌نام دفاع همه‌جانبه، اصناف و سربازان، پنج مهرماه به‌نام وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی، 6 مهرماه به‌نام نیرو‌های مسلح، بسیجیان، جهادگران و روحانیون و هفتم مهرماه به‌نام فرماندهان، عزتمداران و حماسه‌آفرینان نام‌گذاری شده است.
وی ضمن توضیح 300 عنوان برنامه که در سطح استان در این هفته برگزار خواهد شد، افزود: عطرافشانی مزار شهدا در سطح شهرستان‌ها و روستاها، اجرای رژه نیرو‌های مسلح، تجدید میثاق با نماینده ولی فقیه در استان همدان، برگزاری نهضت روایتگری در مساجد و مراکز فرهنگی، سخنرانی فرماندهان دفاع مقدس در نماز جمعه، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در میادین شهر به‌ویژه نمایشگاه شاخص دفاع مقدس در سطح شهر همدان با 50 غرفه که دارای غرفه‌های خدماتی و فرهنگی است، ازجمله برنامه‌های این هفته هستند.
مسئول شورای هماهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در تشریح سایر برنامه‌های این هفته گفت: تجلیل از جهادگران و گروه‌های جهادی، برپایی میز خدمت در ادارات و دستگا‌ها، برگزاری راهپیمایی خانوادگی و مسابقات ورزشی، کلنگ‌زنی یادمان‌های نقاط حماسی در پنج نقطه استان و برگزاری نشست‌های بصیرتی در مساجد سراسر استان، از دیگر برنامه‌های این هفته است.
وی افزود: پخش 300 دقیقه برنامه در صداوسیمای استان همدان ازجمله پخش مستند شهدای استان و یادواره‌های رادیویی، برگزاری نمایشگاه حوزه ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان و تجلیل از قهرمانان ورزشی و اقشار نمونه بسیج استان، از دیگر برنامه‌­های این هفته هستند.
آزادی با بیان اینکه بازدید رایگان از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان همدان را در روز‌های سوم و هفتم مهرماه خواهیم داشت، گفت: توزیع بسته‌های معیشتی، برگزاری اردوی جهادی خدمات‌رسانی پزشکی توسط بسیج، گرامیداشت عملیات هوایی غرورآفرین کمان 99 در روز دوم مهرماه، برگزاری جشنواره هنری فانوس در روز هفتم مهرماه و اکران آثار جشنواره در سطح مراکز فرهنگی، از دیگر برنامه‌های این ایام است.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار سپهرغرب درخصوص وضعیت یادمان شهدای میشان نیز گفت: طرح این یادمان توسط شهرداری درحال پیگیری برای اجرا است.
گفتنی است، در حاشیه این نشست از پوستر هفته دفاع مقدس نیز رونمایی شد.

شناسه خبر 60370