شناسه خبر:60298
1401/6/29 09:00:44

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین از تولید سالیانه 70 تن گوشت شتر مرغ در این شهرستان خبر داد.

منصور خزایی اظهار کرد: در شهرستان فامنین سه واحد صنعتی پرورش شترمرغ فعالیت دارند که از این تعداد یک واحد به‌عنوان شترمرغ مولد 50 قطعه‌ای و دو واحد هم به عنوان شترمرغ پرواری در مجموع با ظرفیت 700 قطعه‌ اختصاص دارد.

وی با اشاره به واحد شترمرغ مولد در حال فعالیت شهرستان افزود: این واحد مولد تولید جوجه شترمرغ مناسب اشتغال افرادی است که در این زمینه تجربه و مهارت بالایی دارند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین با بیان اینکه در این واحد در هر دوره دو هزار و 500 عدد تخم شترمرغ در دستگاه جوجه‌کشی طی مدت 40 روز (بسته به نژاد شترمرغ) گذاشته می‌شود که حدوداً 50 درصد از این تخم‌‌ها تبدیل به جوجه می‌شوند، اضافه کرد: شترمرغ‌ها بین 15 تا 17 عدد تخم می‌گذارد و جوجه آوری آن‌ها حدود 40 روز زمان می‌برد.

خزایی همچنین با اشاره به فعالیت دو واحد پرواری 300 و 400 قطعه‌ای در شهرستان، یادآور شد: در این دو واحد شترمرغ پرواری شهرستان بعد از یک دوره 10 ماهه تا یک ساله شترمرغ‌ها به وزنی حدود 100 کیلوگرم می‌رسند.

وی قیمت فروش گوشت شترمرغ در شهرستان را هر کیلو حدود 210 هزار تومان برشمرد و اظهار کرد: شترمرغ‌ها در 9 تا 14 ماهگی روانه کشتارگاه‌ها شده و پس از کشتار به بازار عرضه می‌شود.

وی خاطرنشان‌کرد: طولانی بودن دوره پرورش این پرنده هزینه نگهداری را افزایش می‌دهد اما چون می‌توان تمامی اجزای بدن شترمرغ را به فروش رساند و به علت قیمت بالای گوشت شترمرغ این امر موجب توجیه اقتصادی خوب پرورش شترمرغ شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین قیمت فروش شترمرغ زنده را هر کیلو 50 هزار تومان دانست و بیان کرد: با توجه به خواص بسیار زیاد گوشت شترمرغ مردم به خرید این گوشت روی آورده‌اند و گوشت شترمرغ بازار نسبتاً خوبی پیدا کرده است ضمن اینکه علاوه بر گوشت این پرنده روغن و پوست آن نیز قیمت مناسبی داشته و از دیگر مزیت‌های پرورش شترمرغ به‌شمار می‌رود.

خزایی با بیان اینکه گوشت تولید شده شترمرغ علاوه بر مصرف شهرستان، به سایر شهرستان‌ها نیز ارسال می‌شود، یادآور شد: سال‌های قبل به یکی از واحدها تسهیلاتی افزون بر 3250 میلیون ریال پرداخت شده است و چنانچه متقاضی جدیدی برای احداث و راه‌اندازی پرورش شترمرغ داشته باشیم این مدیریت اقدامات و حمایت‌های لازم را به عمل خواهد آورد.

شناسه خبر 60298