شناسه خبر:58140
1401/5/4 08:35:30

سپهرغرب، گروه خبر: همدان این‌روزها در انتظار سفر ریاست‌جمهوری و هیئت دولت است تا بتواند از این منظر دستی سر و روی پروژه‌های فرهنگی بکشد.

از آنجایی که این هفته همدان مقصد سفر ریاست‌جمهوری است، امیدواریم این فرصت طلایی را غنیمت شمرده و بتوانیم پروژه‌های فرهنگی خوبی را به ثمر نشانده و ضمن تأمین اعتبار، شاهد بهره‌برداری سریع از آن‌ها باشیم.

حوزه فرهنگ جزء پروژه‌های اولویت‌دار هر استانی است و همدان نیز که داعیه‌دار عنوان پایتختی فرهنگ و تمدن کشور است، از این موضوع مستثنا نیست، خطه فرهنگ‌پرور همدان چندین پروژه مهم دارد که با به نتیجه رسیدن آن‌ها، می‌توان گام بلندی را در حوزه فرهنگ و هنر برداشت.

گفته می‌شود در سفر هیئت دولت به همدان سند مهندسی فرهنگی همدان رونمایی می‌شود، سندی که می‌تواند راهگشای امور فرهنگی در ابعاد مختلف بوده و این مقوله مهم را با سرعت بیشتر و هدف‌گذاری بهتر پیش ببرد.

در زمینه عمرانی نیز تأمین اعتبار موزه هنرهای معاصر یکی از پروژه‌ها است که 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تخصیص اعتبار تلاش بر این است در دو سال به بهره‌برداری برسد.

تالار بزرگ شهر همدان دیگر پروژه‌ای است که هنوز در مراحل اولیه کار بوده، گودبرداری انجام شده و برای ادامه عملیات اجرایی نیاز به اعتبار دارد.

همچنین 6 پروژه مجتمع فرهنگی در شهرهای اسدآباد، شیرین‌سو، درگزین، فیروزان، زنگنه و فامنین درحال اجرا است که برای تکمیل نیاز به اعتبار دارند و جزء پروژه‌هایی است که در سفر ریاست‌جمهوری برای دریافت اعتبار مورد توجه قرار گرفته است.

شناسه خبر 58140