شناسه خبر:57301
1401/4/12 08:26:11

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: 230 طرح و پروژه عمرانی، تولیدی و اقتصادی در راستای زمینه‌سازی پیشرفت و توسعه برای ارائه در جریان سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به این استان تهیه شده است.

ظاهر پورمجاهد روز شنبه اظهار کرد: طرح‌های صنعتی بزرگ، صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، حوزه زیرساخت شهرک‌ها و نواحی صنعتی، طرح‌های گلخانه‌ای، طرح‌های حوزه مصرف بهینه آب و ارائه طرح‌هایی متناسب با ظرفیت استان شامل تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش‌افزوده به‌ویژه طرح‌های معدنی، از جمله آن‌ها است.

وی اضافه کرد: مشخصات این 230 طرح از دستگاه‌های اجرایی استان دریافت شده و هشت هزار و 500 میلیارد تومان آن توسط سیستم بانکی تأیید و ذیل فرم‌های آن امضا و تأییده سیستمیک بانکی گرفته و به نهاد ریاست‌جمهوری ارائه شده و مابقی طرح‌ها نیز در دست پیگیری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان تصریح کرد: سقف اعتبار پیش‌بینی‌شده برای اجرای طرح‌های پیشنهادی استان همدان 12 هزار میلیارد تومان است که امید می‌رود بیش از این رقم نیز در این سفر جذب استان شود.

پورمجاهد ادامه داد: علاوه‌بر این 12 هزار میلیارد تومان، 10 هزار میلیارد تومان طرح نیز برای انعقاد تفاهم‌نامه با هلدینگ‌های بزرگی نظیر شستا، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و ستاد پیگیری فرمان حضرت امام خمینی (ره) پیش‌بینی شده که امید می‌رود این تفاهم‌نامه‌ها پیش از سفر و در جریان سفر هیئت دولت با این نهادها مبادله و منعقد شود.

وی گفت: چهار هزار میلیارد تومان نیز خط اعتباری توسط بانک به طرح‌ها اختصاص می‌یابد که دو هزار میلیارد تومان آن شامل بند «الف» تبصره 18 بودجه سال 1401 و مابقی بند «ب» تبصره 16 قانون بودجه سال جاری است.

پورمجاهد اضافه کرد: قرار بود طبق قانون بودجه، این اعتبار در اختیار صندوق پیشرفت و عدالت قرار بگیرد که هم‌اینک برای تقسیم بانکی از استان‌ها جدول دریافت شده است که به‌زودی این میزان اعتبار ابلاغ و به طرح‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی و مشاغل خانگی تعلق می‌گیرد.

استان همدان با 10 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 780 هزار نفر جمعیت است.

شناسه خبر 57301