شناسه خبر:56340
1401/3/19 09:14:33

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان گفت: قیمت هر کیلو مرغ گرم در بازار همدان حدود 15 هزار تومان ارزان‌تر از نرخ مصوب است.

جواد عاشوری اظهار کرد: وضعیت عرضه و تقاضای مرغ در بازار، معمولی است و مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه قیمت مصوب مرغ از سوی دولت 59 هزار و 800 تومان اعلام شده است، تصریح کرد: افزایش عرضه سبب شکسته شدن این نرخ شده است.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان با اشاره به اینکه درحال حاضر قیمت هر کیلو مرغ بین 40 تا 45 هزار تومان در نوسان بوده، عنوان کرد: فعلاً توزیع مرغ منجمد متوقف شده است.

عاشوری با بیان اینکه روزانه 50 تُن مرغ گرم وارد بازار همدان می‌شود، اظهار کرد: این مقدار مرغ جوابگوی نیاز مردم است و کمبودی وجود ندارد.

وی از ایجاد ثبات و آرامش در بازار تخم‌ مرغ خبر داد و گفت: اگرچه نرخ مصوب هر کیلو تخم‌ مرغ 39 هزار و 800 تومان است، اما به‌خاطر افزایش عرضه، این کالای پُرمصرف با نرخ کیلویی 34 هزار تومان به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان با بیان اینکه وضعیت جوجه‌ریزی در استان خوب است، اظهار کرد: قیمت اصلی مرغ براساس وضعیت عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

عاشوری در بخش دیگری از گفت‌و‌گو به ممنوعیت عرضه تخم‌ مرغ به‌صورت شانه‌ای اشاره کرد و گفت: با واحدهای متخلف برخورد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه عمده‌فروشان تخم‌ مرغ را از درب مرغداری به‌صورت کیلویی خریداری می‌کنند، تصریح کرد: خرید کیلویی تخم‌ مرغ برای مصرف‌کننده باصرفه‌تر است.

شناسه خبر 56340