شناسه خبر:55956
1401/3/8 09:22:51

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی گفت: این استان بزرگ‌ترین تولید کننده سلول‌های خورشیدی است که در شهرستان خمین این فعالیت انجام می‌شود.

فرزاد مخلص‌الائمه پنج‌شنبه در جلسه امضا تفاهم‌نامه مشترک میان استانداری مرکزی و وزارت نیرو در زمینه سرمایه گذاری انرژی‌های تجدید پذیر گفت: استان مرکزی در اطلس جامع انرژی‌های تجدیدپذیر به لحاظ موقعیت جغرافیایی و وسعت جزو استان‌های پر ظرفیت کشور در این زمینه است.

وی افزود: استان مرکزی بزرگ‌ترین تولید کننده سلول‌های خورشیدی است که در شهرستان خمین تولید و توسعه این فعالیت انجام می‌شود.

وی گفت: عملیات اجرایی بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور در تعطیلات نوروز امسال آغاز شد و روند پیشرفت بسیار خوب هست.

استاندار مرکزی با اشاره به بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های استان مرکزی در خصوص استفاده از انرژی تجدید پذیر گفت: در آینده نزدیک بخش‌های مورد نیاز برای استفاده از انرژی تجدید پذیر آماده و مهیا می‌شود زیرا تغییر منابع انرژی به سرعت در حال دگرگونی است.

مخلص الائمه بیان کرد: انرژی تجدید پذیر همانطور که در دنیا جایگاه ویژه‌ای را کسب کرده در ایران هم جایگاه ویژه‌ای به عنوان یک منبع ارزان و در دسترس پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: این تفاهم‌نامه و زیرساخت‌های حقوقی قانونی و مالی این امکان را می‌دهد که مشوق‌های لازم برای تولیدکنندگان و بهره‌برداران خرد و کلان آماده شود که این صنعت را در کل کشور و بخصوص استان مرکزی توسعه دهند. 

 

شناسه خبر 55956