شناسه خبر:53824
1401/1/17 09:30:12
فرماندار شهرستان رزن خبر داد:

تدوین سند زیست‌بوم اشتغال شهرستان رزن

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان رزن از تدوین سند زیست‌بوم اشتغال این شهرستان خبر داد و گفت: نرخ بیکاری عنوان‌شده در شهرستان رزن غلط بوده، نرخ بیکاری واقعی این شهرستان برابر 22 درصد است.

علی‌اصغر غفاری‌آثار روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان رزن با اشاره به توجه دولت به بحث ایجاد اشتغال و افزایش تولیدات در بخش‌های مختلف، افزود: امسال در راستای اجرای شعار سال در بودجه اعتبارات طرح‌های دانش‌بنیان دو برابر و اعتبارات اشتغال سه برابر افزایش خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه امسال با وجود افزایش میهمانان در شهرستان رزن هیچ‌گونه کمبود کالاهای اساسی گزارش نشد، اضافه کرد: از 25 اسفندماه تا به امروز 105 تُن مرغ، 35 تُن پرتقال و 25 تُن سیب در سطح شهرستان رزن توزیع شده است.

فرماندار شهرستان رزن با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید در راستای صدور مجوز کسب‌وکار و همچنین حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان فعال باشند، گفت: سند زیست‌بوم اشتغال این شهرستان گردآوری شده و در این مسیر، دعوت از سرمایه‌گذاران به شهرستان رزن و ارائه مشوق‌های مختلف باید در دستور کار قرار گیرد.

غفاری‌آثار با عنوان اینکه نرخ بیکاری عنوان‌شده در شهرستان غلط است، نرخ بیکاری واقعی رزن را 22 درصد اعلام کرد و افزود: سال گذشته در شهرستان رزن اقدامات خوبی در راستای تأمین مسکن و واگذاری تعاونی‌های مسکن به مردم انجام شده است، این اقدامات در سال جاری به‌طور کامل خود را نشان خواهد داد که امیدواریم با تسریع در واگذاری زمین‌ها، ساخت‌وساز نیز رونق یابد.

وی در این راستا تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با پویایی و برنامه‌ریزی زمینه پیشرفت و توسعه شهرستان رزن را فراهم کنند و با تعامل و همکاری با مردم موجب اعتماد آنان شوند.

شناسه خبر 53824