شناسه خبر:50261
1400/10/5 09:18:43

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه از تصویب طرح تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح جهش تولید مسکن در چهار شهرستان پاوه، قصر شیرین، هرسین و صحنه خبر داد.

«منوچهر فخری» روز شنبه در نشست کارگروه زیربنایی استانداری کرمانشاه گفت: اجرای طرح جهش تولید در حوزه مسکن یکی از اولویت‌های اصلی دولت است و وزارت راه و شهرسازی نیز بر تأمین سریع زمین‌های مورد نیاز برای اجرای این طرح تأکید دارد.

وی در ادامه از اقدامات بسیار خوب استان در راستای اجرای طرح جهش تولید در حوزه مسکن خبر داد و افزود: در قالب این طرح برای شهر هرسین تعداد دو هزار و 219 واحد مسکونی سهمیه درنظر گرفته شده است و در نشست امروز 46 هکتار زمین برای اجرای این پروژه به شهر الحاق شد.

این مقام مسئول ابراز کرد: سهمیه شهر پاوه در طرح جهش مسکن تعداد یک‌هزار و 996 واحد مسکونی است که الحاق 10 هکتار برای اجرای فاز نخست به تصویب رسید.

فخری همچنین اضافه کرد: سهمیه ساخت یک‌هزار و 255 واحد مسکونی برای قصر شیرین درنظر گرفته شده و با توجه به طرح بازسازی و نیاز این طرح، حدود 50 هکتار زمین که پیش از این هم داخل طرح بوده، مجدداً به شهر الحاق شد.

وی ادامه داد: در شهر صحنه نیز یک بخش در داخل محدوده شهر که دارای کاربری عمومی است، برای اجرای طرح جهش مسکن درنظر گرفته شد و راه و شهرسازی مقدمات آماده کردن زمین را انجام خواهد داد.

همچنین در این نشست به 9 مورد تقاضای سرمایه‌گذاری خارج محدوده در شهرهای روانسر، سرپل ذهاب، کرمانشاه، گیلانغرب و سنقر رسیدگی شد.

   در تغییر کاربری‌ها باید منافع کلان‌شهر درنظر گرفته شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه همچنین در نشست کمیسیون ماده پنج استان نیز گفت: در بررسی‌های تغییر کاربری این تقاضاها تلاش کرده‌ایم نگاهی ویژه به منافع کلان و توسعه‌ای شهر و همچنین حقوق شهروندان داشته باشیم.

فخری افزود: متأسفانه در برخی محلات و مناطق شهر به دلایل حجم زیاد تغییر کاربری‌ها، شاهد شلوغی و ترافیک بسیار زیادی هستیم که زندگی عادی شهروندان را مختل کرده است.

وی گفت: شهرداری باید در زمینه تغییر کاربری‌ها در بافت فرسوده و ناکارمد تسهیلگری‌های بیشتری انجام دهد تا در آن مناطق هم شاهد شکل‌گیری یک رونق اقتصادی باشیم.

در این نشست موضوع تقاضاهای تغییر کاربری در شهرهای اسلام‌آباد، سنقر و طرح ساخت یک پروژه ساخت مسکن در شهر کرمانشاه بررسی شد.

استان کرمانشاه دو میلیون نفر جمعیت ساکن در 14 شهرستان، 31 بخش، 32 شهر، 86 دهستان و دو هزار و 595 آبادی دارد و 2.4 درصد جمعیت کشور در این استان سکونت دارند که از این تعداد 75 درصد در نقاط شهری و 25 درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

شناسه خبر 50261