شناسه خبر:36818
1399/11/28 11:26:44

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: تکریم و توجه به فعالان فرهنگی، دینی و خانواده شهدا از اهداف اجرای طرح ملی سه شنبه‌های تکریم در استان است.

عبیدالله رستمی در دیدار با عبدالسلام کریمی از فعالان فرهنگی شهرستان سنندج اظهار کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی محلات خاصه خانواده معظم شهدا و ایثارگران این طرح را در دستور کار قرار داده است

وی اعلام کرد: برنامه سه شنبه‌های تکریم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اقدامی ارزشمند و با برکت است و همه ما مردم و مسئولان نیاز به حضور در این گونه مراسم‌ها داریم.

وی بیان کرد: این طرح باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه خواهد شد و زمینه انتقال جوانان به فرهنگ ایثار و شهادت را فراهم می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان یادآور شد: شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه‌های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله بویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی و شبکه سازی و جریان‌سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله از اهداف اجرای طرح ملی سه شنبه‌های تکریم در استان است.

رستمی اضافه کرد: در واقع طرح ملی «سه شنبه‌های تکریم» در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات و تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی محلات به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران اجرایی شده است.

گفتنی است، در استمرار دیدارهای هفتگی و درقالب برنامه سه‌شنبه‌های تکریم مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی کردستان به همراه مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان از عبدالسلام کریمی فعال فرهنگی استان تجلیل کردند.

شناسه خبر 36818