شناسه خبر:29012
1399/7/1 19:25:58

بازرس کل استان همدان در پاسخ به اظهار نظر یکی از نمایندگان ضمن تأکید بر رفع تصرف اراضی و جاده‌های منتهی به «الوند»، گفت: در سال‌های اخیر با پیگیری‌ها و انجام بازرسی و نظارت‌های مداوم و مستمر، از واگذاری غیر قانونی املاک و اراضی دولتی به میزان بیش از 633 میلیون متر مربع جلوگیری شده است.

حمیدرضا حسن‌پوردر واکنش به اظهار نظر یکی از نمایندگان استان در مجلس که مدعی نظارت ناکافی این سازمان در مسئله حفظ اراضی طبیعی استان بود، اظهار کرد: در گذشته و با بازرسی از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و تثبیت مالکیت بیش از 632 میلیون متر مربع به نام دولت که حدود 166 میلیون متر مربع آن متعلق به اراضی حاشیه شهرها بود، از دست‌اندازی زمین‌خواران حفظ شد.

وی با بیان آنکه با این اوصاف اطلاعات ارائه‌شده به این نماینده غیر دقیق است، تصریح کرد: در راستای شناسایی متصرفین غیر قانونی بستر و حریم رودخانه‌ها نیز با پیشنهادهای این بازرسی کل، جهت رفع تصرف 400 هزار متر مربع از اراضی اخطار قانونی از طرف مسئولین امر صادر و برای 100 هزار متر مربع نیز پیشنهاد وصول حقوق دولتی داده شده است.

بازرس کل استان همدان ادامه داد: بازرسی کل استان همچنین در سال‌های اخیر از واگذاری غیر قانونی بیش از 732 هزار متر مربع جلوگیری کرده و پیشنهاد خلع ید و طرح دعوی حقوقی بیش از 544 هزار متر مربع اراضی و املاک دولتی را نیز داده است.

وی درخصوص احداث و رگلاژ جاده‌ای در کوهستان الوند نیز خاطرنشان کرد: تیم بازرسی به محض اطلاع از موضوع، به محل اعزام و به‌صورت میدانی و دقیق تمام جوانب را بررسی کرد.

حسن‌پور اظهار کرد: در ادامه پیگیری‌ها جلسات متعددی با حضور مسئولین اداره کل راه و شهرسازی، منابع طبیعی و هلال‌احمر برگزار شد و از مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز برای ادای توضیحات دعوت به‌عمل آمد.

وی با بیان اینکه پس از پیگیری‌های مکرر اداره کل منابع طبیعی و اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به طرح شکایت در مرجع قضائی اقدام کردند، گفت: طی دو جلسه از معاونین اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان همدان برای ارائه نقش‌‎ها و طرح اقدامات دعوت به‌عمل آمد و از یکی از مدیران کل استان توضیح گرفته شد.

بازرس کل استان همدان افزود: درنهایت به این موضوعات نیز اکتفا نشد و طی هفته گذشته مدیر عامل شرکت تله‌کابین گنجنامه برای ادای توضیحات به این بازرسی کل احضار شد.

وی اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته بازرسی کل، اداره راه و شهرسازی استان طی صورت‌جسله مکتوب اقدام به رفع تصرف از زمین و جاده منتهی به کوهستان کرد.

شناسه خبر 29012