شناسه خبر:20142
1399/2/3 22:12:56

سپهرغرب، گروه ورزشی: دومین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج جام بیستون که قرار بود اواخر اردیبهشت‌ماه در کرمانشاه برگزار شود، به‌دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد.

رئیس هیئت شطرنج استان کرمانشاه در گفت‌وگویی دراین‌باره اظهار کرد: از اواخر سال گذشته مکاتبات و رایزنی‌هایی را با مسئولین استانی و فدراسیون برای برگزاری دومین دوره رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام بیستون انجام دادیم که با استقبال خوبی هم مواجه شد.

شورش فرامرزی تصریح کرد: طبق برنامه قرار بود این رقابت‌ها اواخر اردیبهشت‌ماه با حضور تعداد زیادی از شطرنج‌بازان مطرح داخلی و خارجی برگزار شود، اما شیوع کرونا برنامه‌ها را به‌هم ریخت.

رئیس هیئت شطرنج استان کرمانشاه از تعویق این رقابت‌ها خبر داد و افزود: با توجه به تداوم شیوع کرونا، درنظر داریم تا این رقابت‌ها را با مساعد شدن وضعیت در اواخر تابستان یا اوایل پاییز برگزار کنیم.

وی در پاسخ به سؤال ایسنا مبنی بر اینکه آیا امکان برگزاری آنلاین این رقابت‌ها وجود ندارد نیز گفت: هرچند هم‌اکنون مسابقات مطرح شطرنج دنیا به شکل آنلاین درحال برگزاری است و بینندگان بسیاری هم دارد، اما از آنجایی که مسابقات جام بیستون جنبه گردشگری هم برای استان دارد، به دنبال این هستیم که به شکل حضوری برگزار شود.

فرامرزی در ادامه از احتمال برگزاری رقابت‌های شطرنج قهرمانی استان و کشور به شکل آنلاین خبر داد و تصریح کرد: طبق دستورالعمل‌ ستاد مقابله با کرونا در ورزش، فدارسیون شطرنج در تدارک برنامه‌هایی است تا مسابقات قهرمانی استان و کشوری به شکل آنلاین برگزار شود.

وی اضافه کرد: البته درحال حاضر تعدادی از شطرنج‌بازان کرمانشاهی به‌صورت آنلاین مسابقات شطرنج برگزار می‌کنند.

رئیس هیئت شطرنج استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به توقف رقابت‌های لیگ شطرنج کرمانشاه به‌دلیل شیوع کرونا، گفت: از 6 ماه پیش که هدایت هیئت شطرنج استان را به‌دست گرفتم، تأکید زیادی روی تعامل شطرنج‌بازان استان با هیئت و افزایش آموزش‌ها داشتم.

وی تصریح کرد: برای تحقق تعامل و حضور بیشتر شطرنج‌بازان در هیئت استان، مسابقات لیگ شطرنج را با حضور 27 تیم و 112 شرکت‌کننده برگزار کردیم که رقابت‌ها به‌صورت هفتگی و با استقبال بسیار زیادی انجام می‌شد.

فرامرزی یادآور شد: متأسفانه این رقابت‌ها به‌دلیل شیوع بیماری کرونا ناتمام ماند و پس از فروکش شدن این بیماری، دوباره آن‌ها را از سر خواهیم گرفت.

شناسه خبر 20142