شناسه خبر:18470
1398/12/22 10:05:19

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد کردستان از کسب موفقیت 12 کانون استان در رویداد ملی فهما خبر داد و گفت: دو کانون استان شایسته تقدیر و 10 کانون نیز به‌عنوان کانون‌های فعال این طرح معرفی شدند.

کامل گلباغی در جمع اصحاب رسانه استان در سنندج، اظهار کرد: رویداد ملی «فهما» که مخفف فرهنگ و هنر مساجد ایران است، در راستای معرفی فعالیت‌های کانون‌های مساجد از سوی ستاد کشور طراحی و دنبال شد.

وی با اشاره به اینکه رویداد ملی فهما با حضور 25 هزار کانون فرهنگی- هنری در سطح کشور انجام شد، افزود: 575 کانون مساجد استان نیز در این رویداد ملی مشارکت کردند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد کردستان با اشاره به ارزیابی کانون‌های مساجد بعد از اتمام مهلت ثبت فعالیت‌های کانونی، بیان کرد: افزون بر یک‌ هزار و 255 کانون، موفق به راهیابی به بخش رقابتی این رویداد شدند که سهم استان از این تعداد 10 کانون بود.

گلباغی به ارسال مستندات فعالیت کانون‌های راه‌یافته به مرحله داوری اشاره و یادآوری کرد: در این مرحله نیز کانون‌های راه‌یافته استان با 556 کانون کشوری رقابت کردند که پس از بررسی‌های اولیه از سوی هیئت‌های انتخاب و داوری مستندات ارسالی، کانون‌های چهار یارنبی و کنعان سنندج به‌عنوان کانون‌های شایسته تقدیر در سطح کشور معرفی شدند.

وی ادامه داد: هم‌زمان با سالروز ولادت مولی‌‌الموحدین حضرت علی بن ابیطالب (ع) و 18 اسفند سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد کشور، اسامی کانون‌هایی که در مرحله استقرار نظام جامع (فهما) فعالیت‌های قابل توجهی داشتند اما امتیاز کافی برای رسیدن به مرحله داوری نهایی این رویداد را کسب نکردند، اعلام شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد کردستان کانون‌های طاها، معراج، عمر خیام، پیامبر (ص)، هدف، پیامبر اعظم( ص)، علم و دانش، نورالرحمن، صلاح‌الدین ایوبی و ملاصالح خسروی را ازجمله 10 کانون فعال و منتخب رویداد ملی فهما در سطح استان اعلام کرد.

گلباغی با اشاره به هدایای کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد منتخب، خاطرنشان کرد: حمایت مالی از هر کانون شایسته تقدیر به ارزش 15 میلیون ریال و هر کانون فعال به ارزش 10 میلیون ریال، اعطای وام قرض‌الحسنه حمایت از طرح‌های فرهنگی هر کانون شایسته تقدیر به ارزش 100 میلیون ریال و هر کانون فعال به ارزش 50 میلیون ریال، اهدای کتاب به هر کانون شایسته تقدیر به ارزش 30 میلیون ریال و هر کانون فعال به ارزش 10 میلیون ریال و هدیه مدیر مسئول کانون شایسته تقدیر به ارزش سه میلیون ریال و کانون فعال به ارزش دو میلیون ریال اختصاص یافته‌است.

شناسه خبر 18470