شناسه خبر:83044
1403/3/7 14:14:57
شهردار همدان در نخستین جلسه شورای اداری سال جدید:

گزارش عملکرد مدیران شهری شفاف و متناسب با درک مخاطب ارائه شود

شهردار همدان با تأکید بر ارائه گزارش عملکرد از حوزه‌های مختلف شهرداری همدان، ابراز کرد: از مدیران می‌خواهم گزارش عملکردشان شفاف و دقیق باشد و متناسب با درک و فهم نوع مخاطب ارائه شود تا افکار عمومی در جریان کارها قرار بگیرند.

نخستین جلسه شورای اداری شهرداری همدان در سال جاری با حضور محمود مسگریان رئیس شورای اسلامی شهر همدان، شهردار و مدیران شهری در تالار قرآن برگزار شد و طرح‌ها و برنامه‌های آتی شهرداری همدان مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه رئیس شورای اسلامی شهر همدان ضمن عرض تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان، عنوان کرد: این شهدای عزیز درس بزرگی به مسئولان دادند که در قِبال مردم چه مسئولیت بزرگی برعهده دارند و باید خالصانه به مردم خدمت کنند.

محمود مسگریان با بیان اینکه مسئولیت ما در شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان برای خدمت به مردم سنگین‌تر است، افزود: در آستانه انتخابات قرار داریم و وظیفه ما که در خط مقدم خدمت به نظام جمهوری اسلامی هستیم، این است که با اخلاق خوش با مردم برخورد کنیم و آنچه قانون برعهده ما گذاشته را به نحو احسن انجام دهیم.

وی ابراز کرد: با وجود برخی اختلاف‌ها که طبیعی است پیش بیاید، باید تلاش‌ها به سمت پیشبرد کارهای مردم باشد و نه منافع شخصی و انتظار داریم دست به دست هم دهیم تا کارها پیش برود.

در این جلسه پیش از صحبت‌های شهردار همدان، مدیران سازمان‌های پسماند، عمران، فرآورده‌های کشاورزی، فناوری اطلاعات، فرهنگی، سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل، سیما و منظر و سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر به ارائه گزارش عملکرد سازمان متبوع خود پرداختند.

شهردار همدان نیز در ادامه آیت‌الله رئیسی را به‌عنوان الگوی خدمت و پایدار در خدمت‌گزاری به مردم دانست و خاطرنشان کرد: مردم عزیز ما قدر خادمان خود را به‌خوبی می‌دانند و امیدوارم مسیر خدمت در شهرداری همدان ادامه داشته باشد؛ این شهیدان بزرگوار را به‌عنوان الگوی خدمت سرلوحه کارمان قرار دهیم.

سیدمسعود حسینی با تأکید بر ارائه گزارش عملکرد از حوزه‌های مختلف شهرداری همدان، افزود: از مدیران می‌خواهم گزارش عملکردشان شفاف و دقیق باشد و متناسب با درک و فهم نوع مخاطب ارائه شود تا افکار عمومی در جریان کارها قرار بگیرند.

شهردار همدان اصلی‌ترین مأموریت این دوره مدیریت شهری را تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام دانست و تصریح کرد: انشاالله پروژه‌های جدید آغاز می‌شود و انتظار دارم مدیران با صدای واحد عملکردشان را ارائه کنند و کارها را پیش ببرند.

وی افزود: با وجود تمامی مشکلات مالی، همکاران ما جهادگونه تلاش کردند و در حوزه‌هایی مثل آسفالت، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، افزایش دوربین‌های ترافیکی، خدماتی، و فناوری اطلاعات رشد خوبی داشته‌ایم.

این مقام ارشد مدیریت شهری با اشاره به اینکه جذب سرمایه‌گذاری در این دوره سرعت گرفته، گفت: باید از عملکرد خودمان دفاع کنیم و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و از انتقادات نترسیم و آن‌ها را برای بهبود اوضاع با جان و دل بپذیریم.

حسینی افزود: شهرداری نشان داده هیچ‌گاه به بن‌بست نمی‌رسد و مدیران باید پروژه‌های مهم و اولویت‌دار به‌ویژه گردشگری را در دستور کار قرار دهند و در برگزاری مناقصات منتظر تفویض اختیار نباشند.

وی ارتقای گردشگری، افزایش پارک‌ها، سرمایه‌گذاری و رفع مشکلات ترافیکی را مهم ارزیابی کرد و گفت: رضایتمندی مردم بسیار اهمیت دارد و محله‌محوری و مسجدمحوری برای رسیدگی به امور مردم در دستور کار قرار دارد.

حسینی در پایان سخنانش اذعان کرد: از انتقادات سازنده استقبال می‌کنیم و آن‌ها را با جان‌ودل می‌پذیریم.

شناسه خبر 83044