شناسه خبر:83031
1403/3/7 13:35:43

فرماندار شهرستان بانه گفت: اراضی بلاتکلیف و واگذار شده در منطقه ویژه اقتصادی بانه تعیین تکلیف تا از این ظرفیت سرمایه‌گذاری نهایت استفاده شود.

احسان درویشی روز دوشنبه در جلسه رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی بانه که با حضور مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان و سرمایه گذاران برگزار شد، اظهار کرد: تعیین تکلیف زمین های بلاتکلیف و واگذار شده با توجه به شرایط زمین در منطقه یکی از رویکردها است که با ورود واحد سرمایه گذاری به نظارت و کنترل طرح ها انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تغییرات در واحد سرمایه گذاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی بانه، افزود: یکی از رویکردهای سازمان با تغییرات ایجاد شده سرعت و همچنین دقت در واگذاری زمین است که تلاش خود را برای اجرایی شدن آن بکار می‌گیریم.

فرماندار بانه با بیان اینکه سرمایه گذاران به زمین های واگذار شده به چشم یک فرصت نگاه کنند، گفت: سرمایه گذاران باید این نکته را مد نظر داشته باشند که برای هر زمین حداقل ۲ نفر متقاضی وجود دارد و باید از زمین های واگذار شده برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال نهایت استفاده را کنند.

 

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه در حال حاضر فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بانه به اتمام رسیده است، اظهار کرد: عملیات عمرانی فاز دوم آن این منطقه هم آغاز شده و هم اکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حمیدرضا امانی بیان کرد: سال جاری به طور جدی به قراردادهای منعقد شده در این منطقه ورود می‌کنیم و هر قطعه از اراضی واگذار شده فاقد پیشرفت فیزیکی باشد به طور حقوقی برای باز پس‌گیری آن اقدام خواهیم کرد.

منطقه ویژه اقتصادی بانه در ۱۵ کیلومتری غرب این شهر و در پنج کیلومتری مرز سیرانبند قرار دارد که مصوبه اجرای آن در اوایل دهه ۸۰ به تصویب رسید و متولی اجرای این مصوبه هم سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

اوایل دهه ۹۰ ابلاغ این مصوبه انجام و سپس عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۶ آغاز شد و طرح جامع این منطقه هم در ۲۹ دی ماه سال ۱۳۹۹ تایید و مورد موافقت قرار گرفت و اسفند همان سال هم با حضور مسئولان وقت کشوری به طور رسمی افتتاح شد.

بعد از این افتتاح امکان واگذاری اراضی در منطقه ویژه اقتصادی بانه به سرمایه‌گذاران مهیا شد و از مساحت ۹۴ هکتاری این منطقه، ۸۵ هکتار آن به بخش عملیاتی اختصاص پیدا کرد.

اجرای منطقه ویژه اقتصادی بانه در ۲ فاز تعریف شده است که ۳۵ هکتار از اراضی این منطقه در فاز نخست به ۸۰ قطعه زمین تقسیم و همه زیرساخت‌های مورد نیاز در آن هم مهیا و قراردادهای واگذاری آن هم به سرمایه‌گذاران منعقد شده است.

اجرای فاز دوم این منطقه هم از سال ۱۴۰۲ در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار گرفت و در حال حاضر بر اساس گفته مسئولان ذیربط حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شناسه خبر 83031