شناسه خبر:83014
1403/3/6 17:50:44

مدیر‌کل بنیاد‌ مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: اکنون در استان همدان براساس مصوبه دولت 17 هزار و 830 واحد طرح نهضت ملی مسکن شهری در دست ساخت است.

مسعود رضایی درباره فعالیت‌های دولت سیزدهم در حوزه ساخت مسکن ملی در استان اظهار کرد: اکنون با هماهنگی‌ها و اقدام‌هایی که برای تأمین زمین و ساخت مسکن انجام شده، 30 هزار و 334 واحد مسکن شهری در قالب مسکن حمایتی، مسکن مهر و طرح نهضت ملی مسکن درحال ساخت بوده که از این تعداد 17 هزار و 830 واحد آن مربوط به طرح نهضت ملی مسکن است.

وی آمار کل مسکن شهری و روستایی استان همدان در قالب نهضت ملی مسکن را 42 هزار و 254 واحد در دست اقدام و برنامه‌ریزی نام برد و افزود: پیگیری و تأمین 250 هکتار اراضی طرح نهضت ملی در شهرهای زیر 100 هزار نفر با همکاری اداره راه و شهرسازی از دیگر اقدام‌های ضروری برای اجرا و تحقق طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم دراستان همدان بوده است.

مدیر‌کل بنیاد مسکن درپاسخ این سؤال که بخش دیگر از وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آبادانی شهر و روستا است چه اقدامی در این زمینه انجام داده‌اید، توضیح داد: مطالعه و بررسی تشخیص و تعیین نیازمندی‌های مسکن محرومان روستایی و شهری و فراهم آوردن زمینه اجرای آن با مشارکت، همکاری و خودیاری مردم و دستگاه‌های مختلف از وظایف این نهاد انقلابی است.

رضایی عنوان کرد: بر این اساس، تعداد روستاهای دارای قابلیت اجرای طرح‌ هادی و کالبدی یک‌هزار و 45 روستا بود (کل روستا‌های استان) که برای 855 روستا حدود 93 درصد طرح هادی اجرا شد که از این تعداد 480 روستا در دولت سیزدهم بوده است.

وی افزود: از دیگر مسائل موجود در روستا‌ها موضوع بهبود وضعیت رفت‌وآمد درون روستا است که برای بهبود آن سال قبل بنیاد مسکن 160 کیلومتر آسفالت معابر برای 245 روستا اجرا کرده است.

رضایی درباره صدور سند مالکیت برای خانواده‌های روستایی که از دغدغه‌های آنان برای دریافت تسهیلات و پشتوانه مالی تولید و اقتصاد روستا است، گفت: تاکنون 139 هزار و 416 جلد سند روستایی صادر شده است و همچنین در حوزه اجرای طرح نهضت ملی مسکن روستایی و شهری نیز 42 هزار و 254 واحد در دست ساخت است.

مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان بیان کرد: مقاوم‌سازی بنا‌های روستایی و شهری نیز در دستور کار است که تعداد 112 هزار و 715 واحد در این حوزه مقاوم‌سازی شده؛ به‌لحاظ مقایسه کشوری استان 68 درصد و کشوری 52 درصد مقاوم‌سازی شده است.


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 83014