شناسه خبر:82976
1403/3/6 11:32:36

 مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از رفع تصرف یک‌هزار و ۳۵ متر مربع از اراضی ملی و دولتی توسط یگان حفاظت از اراضی این اداره کل خبر داد.

 "فرشاد دوستی" روز یکشنبه در این خصوص در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: با اجرای حکم قضایی یگان حفاظت اراضی ملی و دولتی راه و شهرسازی استان ایلام، یک‌هزار و ۳۵ متر مربع از اراضی استان به ارزش بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال از تصرف اشخاص سودجو خارج شد.

وی افزود: این میزان رفع تصرف اراضی ملی با همکاری و همراهی دستگاه قضایی استان، نیروی انتظامی و دادستان ایلام انجام شده است.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان ایلام خاطرنشان کرد: همه کسانی که قصد خرید زمین یا ملک در شهرهای استان ایلام را دارند بایستی ابتدا با مراجعه با مدیریت املاک و امورحقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان، استعلامات لازم در این خصوص را کسب کرده تا در دام افراد سودجو و زمین خوار گرفتار نشوند.

دوستی با قردانی از تعامل و همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان، یادآور شد: به طور حتم و با قاطعیت با سودجویانی که قصد تعدی و دست درازی به اراضی ملی و بیت‌المال را دارند، برخورد قانونی خواهیم کرد و برای تحقق این امر مهم از کلیه توان اجرایی و قانونی خود استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: یگان حفاظت این اداره کل با قاطعیت تمام مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی استان ایلام نیز در این خصوص گفت: پدیده شوم زمین‌خواری و تصرف اراضی از طرف اشخاص سودجو به صورت سازماندهی شده به انجام می‌رسد و در این بین اشخاص دیگر از قبیل صاحبان و رانندگان ماشین آلات سنگین، بناها و کارگران بدون اطلاع از قوانین و ناآگاهانه با زمین خواران همکاری می‌کنند.

سرهنگ " علی کرمی" یادآور شد: صاحبان ماشین‌آلات سنگین بناها و کارگران توجه داشته باشند که در صورت هرگونه همکاری با متصرفین اراضی در جهت تسطیح زمین و آماده‌سازی ساخت‌وساز غیر مجاز، ماشین‌آلات و وسایل آنان جهت فرایند قضایی توقیف و برای افراد پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

وی افزود: اشخاصی که قصد خرید ملک در هر نقطه از شهرهای استان را دارند ابتدا استعلام لازم از اداره کل راه و شهرسازی در مرکز استان و ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های مختلف به عمل آوردند تا در دام اشخاص زمین خوار و سودجو گرفتار نشوند، چرا که هرگونه خرید، فروش، انعقاد قرارداد و تغییر شکل زمین‌های ملی و دولتی جرم محسوب شده و پیگرد قضایی دارد.

فرمانده یگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی استان ایلام گفت: در اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال مقتدرانه با حمایت خاص قضایی و پشتییانی انتظامی با هر گونه پدیده زمین‌خواری و تصرف اراضی ملی برخورد جدی به عمل آمده و از شهروندان خواست با مشاهده هر گونه زمین‌خواری و تصرف اراضی از طریق شماره مستقیم ۱۶۵۶ با این یگان همکاری لازم داشته باشند.

شناسه خبر 82976