شناسه خبر:82931
1403/3/5 11:19:34

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: امداد هوایی این استان رتبه برتر کشوری در پوشش خدمات فوریت پزشکی حوادث ترافیکی را کسب کرد.

«بهروز ایران‌نژاد» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۶۰ درصد ماموریت‌های اورژانس استان مرکزی، در حوزه حوادث رانندگی و ترافیک جاده‌ای ثبت شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۸۰۲ ماموریت ایمن که منجر به ارایه خدمات درمانی شد، توسط امداد هوایی استان مرکزی صورت گرفت.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ۹۲۴ بیمار و حادثه دیده از سال ۹۷ تاکنون با استفاده از امداد هوایی به مراکز درمانی استان منتقل شدند که نشان دهنده فراهم بودن زیرساخت های لازم برای ارایه خدمات امداد هوایی در این استان است.

 

ایران‌نژاد افزود: اورژانس هوایی استان مرکزی، جزو بزرگترین اورژانس‌های هوایی کشور است که با کمک هوانیروز تمامی بیماران نیازمند به مراقبت ویژه را به مراکز منتقل می‌کند.

وی بیان کرد: هر ساعت پرواز هلیکوپتر هشت میلیارد ریال هزینه دارد اما ارایه خدمات به مردم به صورت رایگان انجام می‌شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: میانگین مدت زمان برای انتقال مصدومان و بیماران با هلیکوپتر امداد هوایی در این استان ۱۱ تا ۱۲ دقیقه است.

۳۲ پایگاه شهری و ۴۸ پایگاه جاده‌ای در مجموع ۸۰ پایگاه و چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس در استان مرکزی به بیماران و حادثه دیدگان خدمات ارایه می‌کند.

شناسه خبر 82931