شناسه خبر:82913
1403/3/4 04:30:32
نماینده ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان:

شهید رئیسی بهبود اقتصاد و معیشت ملت ایران را ریل‌گذاری کرد

نماینده ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: شهید آیت‌الله رئیسی برای بهبود اقتصاد و معیشت ملت ایران ریل‌گذاری کرد و ادامه این مسیر با حرکت‌های جهادی نویدبخش دستیابی به موفقیت خواهد بود.

حجت‌الاسلام طاها توکلی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت شهید جمهور و همراهانش که در مسجد حاج فیض‌الله نایسر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: این شهدا در بستر خدمت به نظام جمهوری اسلامی جانشان را فدا کردند و ملت انقلابی ایران اسلامی و جنبش‌های آزادی‌بخش بشری به خاطر فقدانشان عزادار و ناراحت هستند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران با حضور پرشورشان در مراسم تشییع این شهدای بزرگوار، مجاهدت‌های شهید آیت الله رئیسی و همراهانش را تکریم کردند، افزود: شهید آیت‌الله رئیسی در حوزه اقتصاد و معیشت به‌ویژه در استانی هم چون کردستان ریل گذاری‌هایی را انجام داد و همواره پیگیر رفع محرومیت و رسیدگی به طبقات ضعیف جامعه بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به شاخص‌های حاکم بر فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: به تعبیر امام راحل (ره) نخستین نماد در فتح خرمشهر نماد مقاومت مردمی بود مردم به اعتبار غیرت دینی و وطنی خود در مقابل ماشین جنگی عراق ایستادند و مقاومت را مردمی کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان از دیگر محورهای اهمیت فتح خرمشهر را اتکا به نصرت الهی خواند و بیان کرد: هرگاه دل‌ها باهم و همگرایی وجود داشته باشد لطف و عنایت الهی متوجه ممکلت و جامعه خواهد شد.

حجت‌الاسلام توکلی الگوسازی فتح خرمشهر برای فتح خرمشهرهای بعدی را از دیگر شاخص‌های مهم این رویداد تاریخی خواند و افزود: خرمشهرهای بعدی از جنس نظامی نبودند از نظر مبارزه با تحریم اقتصادی، تهاجم فرهنگی، ایجاد اغتشاش و نارضایتی و ناامیدی، تهدیدها و تبلیغ‌های ناصواب نسبت به جوانان و نوجوانان، جنگ ترکیبی و شناختی دشمن بود.

وی با اشاره به اینکه اهمیت میدانی فتح خرمشهر ایجاد قدرت برای رزمندگان و موجبات اضمحلال برای دشمنان بود، اضافه کرد: خرمشهرهای بعدی را شخصیت‌هایی هم چون آیت‌الله رئیسی با اعتقادات و ایجاد وحدت و همگرایی دنبال کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان ادامه داد: نشان پر افتخار شهید و شهادت نصیب رئیس جمهور و جمعی از همراهانش شد و اگر بر مدار فتح خرمشهرها بمانیم به پیروزی در همه بخش‌ها دست خواهیم یافت.

حجت‌الاسلام توکلی بیان کرد: دغدغه همه ما در مرحله بعد انتخاب رئیس جمهوری در تراز رئیس جمهور شهیدمان است و در این مسیر دشمنان ایجاد شبهه خواهند کرد ولی مومنان باید با هوشیاری و شناخت مسائل پیرامونی، شاخص‌های رئیس جمهور آینده که در پیام رهبر معظم انقلاب نسبت به فقدان آیت الله رئیسی آمده است را مدنظر قرار دهند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه 30 اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

شناسه خبر 82913