شناسه خبر:82798
1403/2/30 18:08:17
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان:

چرخ اقتصاد کشور با دستان اصناف و بازاریان حرکت می‌کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه اصناف در تاریخ ایران نقش اساسی و مهمی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: همواره اقتصاد کشور در دستان اصناف و بازاریان بوده و نقش اساسی در این زمینه برعهده دارند.

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی :

سیدمجتبی حسینی در هفتمین اجلاس هشتمین دوره هیئت نمایندگان اتاق اصناف ایران که پیش از ظهر یکشنبه در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد، بیان کرد: اصناف ایران بزرگ‌ترین نهاد مدنی اقتصادی کشور بوده و مصداق بارز تحقق و تحول شعار سال هستند.
وی اصناف را از مهم‌ترین ارکان کسب‌وکار و معیشت مردم در هر کشوری دانست و گفت: همواره اصناف ایران در کنار فعالیت‌های اقتصادی، اثرات فرهنگی و اجتماعی خوبی را نیز داشته‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان ضمن قدردانی از برگزاری این اجلاس در استان همدان، ابراز کرد: دولت سیزدهم توجه خاصی به اصناف داشته و قدردان زحمات تمامی صنوف کشور است؛ چراکه اصناف در حوزه اشتغال نقش‌آفرین هستند.

حسینی با بیان اینکه اصناف می‌توانند در اقتصاد و اجتماع محور باشند، خاطرنشان کرد: اگر هر واحد صنفی در کشور فقط دو نیروی کار داشته باشد، نزدیک به 6 میلیون نفر اشتغال در کشور توسط اصناف رقم خورده که قطعاً آمار بالاتر از این مقدار است.

وی اصناف را عامل مهمی در تقویت اعتماد و انسجام اجتماع کشور دانست و ادامه داد: همواره شوق و اشتیاق در اصناف باعث شادی در جامعه می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه اصناف چرخ‌های اقتصادی را در بخش‌های مختلف حرکت داده‌اند، گفت: نقش‌آفرینی اصناف در طول تاریخ زبانزد بوده و خواهد بود.

حسینی اصناف را از مهم‌ترین اقشار پای کار نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: اصناف همیشه همراه با دولت بوده و به مردم نیز توجه خاصی داشته‌اند؛ امید است که این موضوع استمرار داشته باشد تا بتوانیم در کشور شاهد اعتلای مد نظر باشیم.

* رشد 20 درصدی صنعت در همدان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز در این برنامه ضمن عرض خیر مقدم به تمامی میهمانان حاضر در اجلاس، عنوان کرد: همدان را به‌عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین می‌شناسند و این استان دارالمؤمنین و دارالمجاهدین است؛ چراکه مهد شخصیت‌هایی چون سردار سپاه اسلام حاج‌حسین همدانی است.

احمد شانیان ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و دهه کرامت، خاطرنشان کرد: این اجلاس هفتمین اجلاس هشتمین دوره هیئت نمایندگان اتاق اصناف ایران است که در ایام دهه کرامت برگزار می‌شود و باید هشتمین دوره آن را به فال نیک بگیریم؛ چراکه این امام همام هشتمین چراغ هدایت بشریت از ظلم و جهل است.

وی با بیان اینکه اصناف و بازاریان در طول تاریخ پُرافتخار ایران نقش اساسی و کلیدی داشته‌اند، گفت: نقش اقتصادی اصناف در سال‌های اخیر نسبت به گذشته پُررنگ‌تر شده است؛ چراکه اصناف افسران جنگ اقتصادی کشور هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان ضمن قدردانی از حمایت‌های دولت مردمی آیت‌الله رئیسی از اصناف و بازاریان، افزود: نماینده دولت در این استان نیز همواره توجه خاصی به اصناف داشته و هرجا که ضرورت و نیاز بوده است، برای حمایت از این اقشار زحمتکش پای کار آمده‌اند و در کنار آن تیم خوب اقتصادی استان نیز به رهبری معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی استاندار، توانسته است به این موضوع سرعت ببخشد.

شانیان با بیان اینکه اصناف استان همدان تعامل خوب و سازنده‌ای با مدیران ارشد استانی دارند، ادامه داد: دنیای امروز دنیای تعاملات و گفت‌وگو است و هرچقدر که به این موضوع اهتمام داشته باشیم، علاوه‌بر رضایت الهی، رضایت مردم نیز کسب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ قشری به اندازه اصناف و بازاریان با مردم در ارتباط نیستند، گفت: امید است که با برگزاری این اجلاس، دغدغه‌ها و مشکلات و در رأس آن موانع اصناف مطرح شده و برای حل‌وفصل آن اقدامات لازم انجام شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه برگزاری این‌قبیل برنامه‌ها در استان‌های مختلف آثار و برکات خوبی دارد، افزود: در استان همدان شاهد فعالیت‌های خوب و اثرگذاری از سوی اتاق اصناف هستیم و نقش اساسی و کلیدی در این استان دارند.

شانیان با تأکید بر اینکه شهرک صنفی و صنعتی بوعلی دو همدان به همت بازاریان و شرکت شهرک‌های صنعتی در این استان راه‌اندازی شد، ادامه داد: استان همدان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است که از آن‌ها می‌توان به شهرک مبل و منبت شهرستان ملایر، شهرک سرامیک و چینی شهر جهانی لالجین، خوشه پوشاک در روستای کردآباد از توابع شهرستان کبودراهنگ و تولید جوراب در روستای لتگاه شهرستان بهار و همچنین مجموعه ادوات کشاورزی در شهرستان فامنین اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اصناف همدان در برگزاری دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان نقش کلیدی و مهمی داشتند، خاطرنشان کرد: در برگزاری و اجرای نمایشگاه‌های مرتبط با سازمان صمت در استان نیز از نظرات و پیشنهادات اتاق اصناف استفاده می‌شود.

* اصلاح قانون نظام صنفی از مهم‌ترین اقدامات اتاق اصناف ایران در دوره هشتم است

رئیس اتاق اصناف همدان نیز در این مراسم ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان و حاضران در جلسه، عنوان کرد: استان همدان از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون هشت هزار شهید تقدیم نظام کرده است که از این تعداد یک‌هزار و 200 شهید مربوط به اصناف و بازاریان است.

محمد ارغوان با بیان اینکه یکی از مشکلات فعلی در این استان مسئله فردوگاه شهدای همدان است، گفت: امید است که با پیگیری‌های استاندار محترم و همچنین حمایت‌های دولت هرچه سریع‌تر این موضوع حل‌وفصل شود؛ چراکه خیلی از میهمانان برای حضور در این استان و شرکت در این برنامه با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودند.

وی اصلاح قانون نظام صنفی را از مهم‌ترین اقدامات اتاق اصناف ایران در دوره هشتم بیان کرد و ادامه داد: سالیان متوالی این موضوع مورد غفلت واقع شده بود که دوره هشتم و به‌ویژه هیئت‌رئیسه اتاق اصناف توانست برای اصلاح آن اقدام کند؛ به‌خصوص ماده 22 این قانون که همواره دغدغه اصناف بود.

رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه نزدیک به 20 ماه از فعالیتم در این اتاق سپری شده است، افزود: در این مدت شاهد اتحاد و همدلی بیشتری بین اصناف بودیم که این موضوع را به فال نیک می‌گیریم.

ارغوان ضمن قدردانی از حمایت‌های استاندار همدان در حوزه اصناف و بازاریان، خاطرنشان کرد: در این مدت علاوه‌بر مسئولیت اتاق اصناف همدان، با اعتماد آقای استاندار مسئولیت مشاور اقتصادی ایشان را نیز برعهده داشتم که از مسئولین می‌خواهم در سایر استان‌ها نیز از ظرفیت رؤسای اتاق اصناف به‌عنوان مشاوران اقتصادی استاندار و فرمانداران استفاده شود.

در پایان این مراسم از زحمات آقای محمد ارغوان به‌عنوان رئیس اتاق اصناف همدان و پیگیری برای برگزاری این اجلاس در استان تجلیل و قدردانی شد؛ همچنین از آقای حسین محرابی رئیس اسبق اتاق اصناف همدان و حجت‌الاسلام‌والمسلمین خزایی به‌عنوان فعال اقتصادی و مدرس حوزه علمیه در فقه بازار تجلیل به عمل آمد

شناسه خبر 82798