شناسه خبر:82625
1403/2/26 14:43:08

نامه‏‌هاى بلوغ شامل پنج نامه از استاد على صفایى حائرى به فرزندانش است که هنگام بلوغ آن‌ها نگاشته است.

مخاطب در این نامه‏‌ها ظاهراً فرزندان استاد بوده‌‏اند؛ اما مسائل طرح‌شده، راه‌گشای هر انسان در هنگامه‌ انتخاب‌ اوست. بلوغ که با تحولات و بحران‏ها همراه است، سرآغاز تحولات روحى بسیار بزرگ‏ است. در این مرحله از رشد است که انسان با اختیار و آزادی، براساس شناخت و معرفت باید هدف خویش را مشخص کند.
این انتخاب، نیازمند بینش‌ها و گرایش‌هاست تا بتوان به آن واسطه، مراحل سلوک و اخلاق را به‌درستی طی کرد و با شناخت صحیح از رضایت و خشنودی، با طی مراحل آن، به رضا و رضوان رسید؛ در این مسیر نباید از عمل و بحران‌های عمل غافل شد.
این‌ نامه‌ها راه‌گشای چنین مسیری است.

* معرفی کتاب

نامه‌های بلوغ، نوشته علی صفایی حائری، نامه‌‌های او به فرزندانش است که هنگام بلوغ آن‌ها برایشان نوشته است. مخاطب این نامه‌ها اگرچه فرزندان نویسنده‌ هستند، اما درواقع خطاب به عموم جوانان است. استاد حائری به‌راستی در این نامه‌ها به جایگاه بلوغ و اهمیت آن اشاره کرده و بحران‌‌های آن را شناخته است.
اخلاق شایسته، رضای پروردگار، حسنات و صالحات، استقامت و سلامت روح موضوعاتی هستند که در این نامه‌‌ها به آن‌ها پرداخته شده است.
کتاب نامه‌‌های بلوغ، مشتمل بر پنج نامه از استاد علی صفایی حائری بوده و در انتشارات لیله‌القدر منتشر شده است. در این نامه‌‌ها که با مضامینی از قرآن و موضوعات دینی فراهم آمده، جایگاه بلوغ در فرآیند زندگی انسان تشریح شده است.
عناوین نامه‌‌های بلوغ بدین قرار است:
1. بینش‌‌ها و گرایش‌‌ها
2. سلوک و اخلاق
3. رضا و رضوان
4. عمل و بحران‌‌های عمل
5. گزیده اشعار

شناسه خبر 82625