شناسه خبر:81960
1403/2/10 15:44:36

مدرسه مشارکتی زنده‌یاد حاجیه‌خانم بحرینی با زیربنای 750 متر مربع در سه طبقه و 9 کلاس درس با اعتبار 75 میلیارد ریال اعتبار در ملایر به بهره‌برداری رسید.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر روز یکشنبه در آیین بهره‌برداری از یک واحد آموزشی خیرساز با 75 میلیارد ریال اعتبار در ملایر اظهار کرد: فراهم کردن بستر با کیفیت برای تحصیل نسل آینده‌ساز از اولویت‌های مهم دولت است.

«سلمان اسماعیلی» اقدامات مجمع خیرین مدرسه‌ساز و فعال در این حوزه را ستودنی خواند و افزود: باید از احساس مسئولیت نیکوکاران و خیرانی که در راستای توسعه علم و فضاسازی برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تلاش می‌کنند و در کنار آموزش‌وپرورش هستند، قدردانی کنیم.

وی تأکید کرد: دانش‌آموزان امروز ما سرمایه‌های بزرگ فردای کشور هستند و باید بهترین امکانات و تجهیزات برای تحصیل آسان آن‌ها مهیا باشد.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به پیشتازی خیران این شهرستان در امر مدرسه‌سازی، ادامه داد: مدیران، خیران و نیکوکاران امروز ملایر دست به دست هم دادند تا آینده روشنی رای برای نسل نوجوان و جوان این دیار بسازند.

* 150 کلاس درس در همدان ساخته شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان نیز گفت: این مدرسه با زیربنای 750 متر مربع و اعتبار 75 میلیارد ریال در سه طبقه و 9 کلاس به‌صورت مشارکتی با خیر ملایری ساخته شده است.

حمید شیرازیانی اظهار کرد: سال گذشته 48 پروژه عمرانی با زیربنای 42 هزار متر مربع در سطح استان تکمیل و تحویل آموزش‌وپرورش شد.

وی با بیان اینکه این تعداد پروژه با دو هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار تکمیل و تحویل آموزش‌وپرورش شد، افزود: از این میزان 38 پروژه با زیربنای 19 هزار متر مربع و 150 کلاس درس احداث شد که حدود 65 درصد به‌صورت مشارکتی و خیری بوده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان نیز در این آیین گفت: خیرین مدرسه‌ساز در کشور هفت هزار کلاس درس یعنی بیش از 30 تا 40 درصد از فضای آموزشی کشور را با اعتباری حدود 120 هزار میلیارد ریال ساخته‌اند.

* 15 درصد از مدارس استان کد تخریب گرفتند

علی فراهانی اظهار کرد: در استان همدان نیز بیش از 70 پروژه خیری داریم که برای تکمیل آن‌ها نیاز به مساعدت دولت و آموزش‌وپرورش هست.

وی با بیان اینکه استان همدان جایگاه بسیار خوبی در سطح کشور دارد، افزود: شهرستان ملایر پیشتاز ساخت مدرسه خیری در استان و حتی کشور است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان گفت: مهرماه سال گذشته 17 مدرسه تحویل آموزش‌وپرورش شد که از این تعداد 13 مدرسه با مشارکت خیرین بود و در دهه فجر نیز 24 پروژه خیری تحویل شد که حدود 65 درصد از کل پروژه‌ها است.

فراهانی ادامه داد: با توجه به اینکه 15 درصد از مدارس استان کد تخریب گرفته‌اند و 35 درصد نیز نیازمند مقاوم‌سازی هستند، همچنان نیازمند کمک خیرین مدرسه‌ساز هستیم.

در این مراسم که با حضور فرماندار ملایر، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و جمعی از خیرین برگزار شد، از خیر مدرسه‌ساز بابت ساخت این واحد آموزشی تقدیر به‌عمل آمد.

بیش از 50 هزار دانش‌آموز در ملایر تحصیل می‌کنند.

شناسه خبر 81960