شناسه خبر:81903
1403/2/9 15:57:46
فرماندار همدان در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان عنوان کرد:

استمرار طرح زوج و فرد تردد خودرو‌ها در همدان

فرماندار همدان با بیان اینکه طرح زوج و فرد تردد خودرو‌ها در همدان استمرار خواهد داشت، ابراز کرد: در اجرای این طرح به دنبال تشویق مردم برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی هستیم.

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی :

مسلم مخفی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان همدان که در سالن جلسات شهدای دولت فرمانداری همدان برگزار شد، بیان کرد: یکی از مسائل بسیار مهم برای کاهش ترافیک در شهرستان، سامان‌دهی اصناف بلوار بعثت همدان است که باید در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شود.
وی ضمن قدردانی از زحمات کارکنان پلیس راهور شهرستان در راستای انجام اقدامات مؤثر برای کاهش ترافیک در همدان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه وضعیت ترافیک شهرستان نسبت به گذشته بهتر شده و در کنار آن اقدامات کارشناسی نیز برای رفع موانع ترافیکی ادامه دارد.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه اجرای طرح زوج و فرد در این شهرستان با موفقیت خوبی همراه بوده است، گفت: اجرای این طرح استمرار خواهد داشت و برای مدیریت آن نیز نیاز به این داریم که استثناها کمتر شود تا از آثار اجرای طرح کاسته نشود.

مخفی با تأکید بر اینکه هدف از اجرای طرح زوج و فرد سوق دادن مردم به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی است، افزود: در اجرای تمامی طرح‌های مرتبط با موضوع ترافیک از نظرات کارشناسان خبره در این زمینه استفاده می‌شود.

وی سامان‌دهی مشاغل در بلوار‌های اصلی شهر را یک ضرورت دانست و ادامه داد: یکی از این بلوار‌ها که نیاز به سامان‌دهی و اصلاح سریع دارد، بلوار بعثت است که باید با جدیت به دنبال مدیریت آن باشیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه اجرای پارک حاشیه‌ای در همدان نیز ضرورت دارد، گفت: امید است که پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در کنار شهرداری همدان برای اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشد.

مخفی با بیان اینکه سه زیرگذر بعثت، پژوهش و صداوسیما نیز نیاز به رفع موانع دارند، خاطرنشان کرد: مدارس غیر دولتی نیز در بلوار‌های اصلی همدان باعث چالش‌هایی شده‌اند که سال گذشته مجوزی برای راه‌اندازی مدرسه جدید در این محدوده صادر نشد.

وی با تأکید بر اینکه ضروری است به مدارس مستقر در محدوده ترافیک نیز مجدداً برای جابه‌جایی اطلاع‌رسانی شود، عنوان کرد: عدم توجه مؤسسین مدارس به این مهم باعث وارد آمدن خساراتی می‌شود که قابل جبران نیست.

* 24 نقطه حادثه‌خیز در شهرستان همدان اصلاح شد

رئیس پلیس راه شهرستان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه از سوی وزارت کشور 48 نقطه حادثه‌خیز در شهر همدان اعلام شده است، گفت: از این تعداد 24 نقطه به‌طور کامل اصلاح شد و 15 نقطه دیگر نیز در دست اقدام است.

ابراهیم فارسی با اشاره به اینکه شهرداری همدان نیز مطالعاتی را برای شناسایی نقاط حادثه‌خیز انجام داده است، عنوان کرد: براساس تحقیقات صورت‌گرفته توسط شهرداری همدان تاکنون 61 نقطه حادثه‌خیز در شهر همدان شناسایی شده است.

وی از اصلاح تمامی نقاط حادثه‌خیز شناسایی‌شده توسط شهرداری همدان خبر داد و افزود: 15 نقطه حادثه‌خیز که هم‌اکنون در دست اقدام برای رفع حادثه بوده نیز در میان 61 نقطه حادثه‌خیز شهرداری همدان است.

رئیس پلیس راه شهرستان همدان با تأکید بر اینکه محدوده آرامگاه بوعلی‌سینا همدان نیاز به اجرای طرح‌های مختلف ترافیکی دارد، گفت: یکی از این طرح‌ها که مد نظر است، نصب چراغ قرمز در محدوده آرامگاه بوعلی‌سینا بوده که با تحقق این موضوع شاهد نظم بهتری خواهیم بود.

فارسی انتقال مطب‌های پزشکی فعال در محدوده آرامگاه بوعلی‌سینا را زمان‌بر دانست و اشاره کرد: آرام‌سازی سه زیرگذر صداوسیما، بلوار بعثت و میدان پژوهش نیز بسیار حائز اهمیت است.

* قرارداد پارک حاشیه‌ای همدان تا هفته آینده نهایی می‌شود

سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه طرح پارک حاشیه‌ای در همدان اجرا خواهد شد، گفت: قرارداد این طرح تا هفته آینده نهایی شده و در سایت مزایده قرار می‌گیرد.

امیر بهرامی‌شرافت با بیان اینکه در اجرای طرح پارک حاشیه‌ای نیاز به همکاری پلیس راهور داریم، عنوان کرد: در شهر همدان نیز این طرح تاکنون دوبار اجرا شده که متأسفانه با شکست مواجه شده است؛ اما در سایر شهر‌های کشور شاهد اجرای موفق این طرح با مشارکت پلیس راهنمایی و رانندگی هستیم.

وی از اتصال دوربین‌های ثبت تخلف به سامانه سیمفا خبر داد و اشاره کرد: اگر پارک‌های حاشیه‌ای به‌درستی با سایر پارک‌های محوطه‌ای مدیریت شوند، تردد به مرکز شهر نیز کاهش خوبی خواهد داشت.

سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری همدان با اشاره به اینکه در اجرای این طرح وضعیت معاینه فنی خودرو‌ها مشخص می‌شود، گفت: این طرح بسیار مؤثر بوده و در اصل برای دولت و ملت است.

بهرامی‌شرافت با بیان اینکه در این طرح تبلیغات محیطی برای اطلاع‌رسانی به شهروندان انجام خواهد شد، ابراز کرد: بعد از این مرحله پیامک‌هایی نیز برای راننده‌های خودرو ارسال می‌شود و درصورت عدم رعایت موارد لازم، اعمال قانون انجام می‌شود.

وی از اجرای این طرح از ابتدای فصل تابستان خبر داد و اشاره کرد: با اجرای این طرح، همدان دهمین استانی خواهد بود که طرح فوق را انجام داده است.

شناسه خبر 81903