شناسه خبر:81667
1403/2/3 16:33:31

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: یک سرمایه‌گذار بومی برای فعال کردن و برقراری پروازهای فرودگاه همدان متقاضی شده و پای کار آمده است.

مجید صالحی‌امیر ابراز کرد: با پیگیری‌های مسئولان ارشد همدان طی هفته‌های گذشته جلسات خوبی در راستای برقراری پروازهای فرودگاه همدان برگزار شده است و با رایزنی‌های صورت‌گرفته، یکی از سرمایه‌گذاران بومی استان پای کار آمده تا در زمان مناسب پروازهای این فرودگاه فعال شود.

وی اظهار کرد: درصورت نهایی شدن همکاری این سرمایه‌گذار و براساس بررسی‌های صورت‌گرفته در مرحله نخست قرار است دوسویه مسیر هوایی همدان- مشهد و همدان-کیش راه‌اندازی شود.

صالحی‌امیر تصریح کرد: ظرفیت فرودگاه همدان برای انجام پروازهای مسافری به مقاصد مختلف به‌ویژه مشهد مقدس بسیار مناسب است که با برقراری پروازهای آن اتفاقات خوبی در راستای توسعه همه‌جانبه استان رخ خواهد داد.

وی افزود: تکمیل پروژه ایستگاه راه‌آهن همدان نیز یکی دیگر از مطالبات مردم است که اکنون به ثمر نشسته و با بهره‌برداری از آن در سال جاری اتفاقات بزرگی در حوزه حمل‌ونقل ریلی در استان رقم خواهد خورد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: این ایستگاه یکی از به روزترین و بزرگ‌ترین ایستگاه‌های راه‌آهن کشور است و نقش مهمی در بهبود وضعیت کنونی جابه‌جایی مسافران ریلی دارد.

وی اظهار کرد: پروژه راه‌آهن همدان- ملایر نیز به این ایستگاه منتهی می‌شود و با بهره‌برداری از آن همدان به‌عنوان آزمونه (پایلوت) راه‌آهن غرب کشور تبدیل خواهد شد.

صالحی‌امیر بیان کرد: در حوزه شهرسازی به دنبال راه‌اندازی بندر خشک در همدان هستیم تا در آینده موجب توسعه اقتصادی استان شود.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اینک 10 پروژه راهسازی مهم به طول حدود 180 کیلومتر در استان همدان درحال چهارخطه شدن است که با بهره‌برداری از آن شاهد توسعه بزرگ جاده‌های غرب کشور خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: برای این 10 پروژه قراردادی به اعتبار 9 هزار و 500 میلیارد ریال منعقد شده است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81667