شناسه خبر:81665
1403/2/3 16:09:40

استاندار کرمانشاه در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد مبنی بر اهمال استانداری در رسیدگی به اتفاقات شورای شهر کرمانشاه گفت: ما با شورای شهر یک فرآیند منطقی و قانون محور را به پیش برده و یک فرصت سه ماهه نیز به آنها داده شد که الان در اواخر این فرصت هستیم و در یکی دو هفته آینده جلسه جمع‌بندی را با اعضای شورای شهر خواهیم داشت.

محمدطیب صحرایی روز دوشنبه در جمع دانشجویان، مدیران، اعضای هیات رئیسه و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه تاکید کرد: بر همین اساس برای آنچه اتفاق افتاده است یک دو راهی روشن و قانونی وجود دارد که یا شرح وظایف خوب انجام شده یا انجام نشده است که هر کدام فرآیند قانونی خود را طی خواهد کرد.

وی ادامه داد: ما هنوز بودجه شهر کرمانشاه را مصوب نداریم و با دو دوازدهم بودجه، شهرداری کرمانشاه کارش را در سال جاری آغاز کرده است که اینها نارسایی هایی است که در زندگی مردم اثر می گذارد و من را ناچار کرده است مستقیما در کارهای شهرداری کرمانشاه برای الگوسازی و نشان دادن راه حضور داشته باشم.

او یادآور شد: در حال حاضر ساخت و سازهای غیرقانونی و ناایمن در شهر کرمانشاه رقم قابل قبولی ندارد و باید حتما کاهش پیدا کند، ضمن آنکه مسایل و مشکلاتی که هر روز شهروندان با آن مواجه هستند باید حل و فصل شود.

استاندار کرمانشاه خطاب به دانشجویان گفت: وظیفه من و شما امروز این است که تلاش کنیم کرمانشاه روز به روز از جایگاه بهتری برخوردار شود که این امر نیاز به تلاش و زحمت دسته جمعی و همگانی دارد.

صحرایی با بیان اینکه از بدو ورود به استان کرمانشاه اعلام کرده است که دانشگاه های استان باید فعالتر نقش بپذیرند افزود: در این راستا از دانشگاه انتظار می رود مسایل مورد توجه خود و استان را معرفی، راهبری و با ارایه راهکار حل آن نقش قبول کند.

وی با اعلام اینکه در این زمینه کاملا مشتاق و منتظر پیشنهادهای دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه است تاکید کرد: در همین راستان باید محتواها، سوابق و درون مایه ها در دانشگاه انجام و نسخه اجرایی به ما ارایه شود. 

توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل یکی از محورهای توسعه گردشگری است

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با مشکلات و معضلات استان از نزدیک آشنا بوده و از همه آنها مطلع است یادآور شد: باید گام به گام همگی تلاش کنیم تا استان کرمانشاه را به شرایطی که ایده آل همه مردم آن است برسانیم.

وی در جواب انتقاد یکی از دانشجویان از وضعیت نامناسب فرودگاه کرمانشاه گفت: یکی از محورهای توسعه و از ظرفیت های بزرگ استان بحث گردشگری است که برای فعال ساختن آن زیرساخت ها حمل و نقل اعم از راه، فرودگاه و راه آهن اهمیت ویژه ای دارند.

صحرایی افزود: در حالی که در گذشته می شد وضعیت نامناسب این فرودگاه را با ۸۰ میلیارد تومان بازسازی کرد تا این لحظه ۸۵۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است که پیش بینی می شود تا اوایل تابستان امسال زیربار پرواز قرار گیرد.

وی یادآور شد: راه آهن کرمانشاه نیز به دلیل افتتاح ناقص آن در گذشته از ایمنی سرعت بالای ۶۰ کیلومتر برخوردار نبوده و برای رفع تنها این نقیصه امروز به یک هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه به برکت اربعین سال گذشته ۲۸۰ کیلومتر از راه های استان بازسازی و تعداد نقاط حادثه خیز استان از ۱۹ نقطه به ۹ نقطه کاهش یافت افزود: تلاش شده است که مابقی این نقاط حادثه خیز نیز تا شهریورماه امسال رفع شود.

صحرایی با اشاره به وضعیت مرز خسروی برای اربعین امسال نیز گفت: در حوزه اربعین بخشی از امور آن برعهده استانداری است که با تلاش و جدیت در حال پیگیری است تا مرز خسروی با توجه به ظرفیت هایی که دارد فعالتر شود.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: ولی از مجموعه فعالان رسانه ای استان از صدا و سیما گرفته تا بقیه این سوال و توقع را دارم که چقدر برای معرفی زیبایی های مرز خسروی وقت گذاشته و برنامه داشتند و از اربعین گذشته تاکنون رسانه های ما چقدر و با چه تراکمی این مرز را معرفی کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه یکایک ما کرمانشاهی ها برای معرفی استان خود مسوول هستیم افزود: این مسوولیت تنها به اربعین خلاصه نمی شود و در بحث گردشگری نیز صادق است که همگان باید وارد میدان شده و جاذبه های گردشگری و زیبایی های بیشمار استان به دیگر هموطنانمان معرفی کنند.

ایران اسلامی واژه «ما می‌توانیم » را به جهانیان نشان داد

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملیات غرورآفرین وعده صادق گفت: ایران اسلامی با اجرای این عملیات که از حداقل توانایی‌های نظامی در آن استفاده شده بود، واژه «ما می‌توانیم » را به جهانیان نشان داد.

روز به روز با افتخار بیشتری می توانیم اعلام کنیم که یک ایرانی هستیم و روز به روز انقلاب اسلامی به برکت نفس پاک حضرت امام (ره) و خون مطهر شهدا ایران اسلامی در جهان سرافرازتر می‌شود.

وی افزود: ما چه به عنوان یک ایرانی و چه به عنوان یک مسلمان و یا یک ایرانی مسلمان اگر منصفانه به گذشته و حال خودمان نگاهی بیاندازیم به این جمله حکیمانه مقام معظم رهبری که به قله نزدیک می شویم را بهتر درک می‌کنیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اشتباه محض است که کسی فکر کند ما تنها یک رژیم صهیونیستی محدود در یک محدوده جغرافیایی را موشک باران کردیم، ادامه داد: در طول یک هفته گذشته دیرباورترین افراد اگر منصف باشند خواهند گفت که جایگاه جمهوری اسلامی ایران با پنج دهه قبل در جهان قابل مقایسه نیست.

صحرایی یادآور شد: در حالی که رژیم صهیونیستی از سامانه های دفاعی ۱۰ قدرت بزرگ جهان برای حفاظت از خود بهره می برد ولی موشک های ایرانی توانستند با موفقیت هرچه تمامتر از این لایه های دفاعی گذشته و به اهداف از پیش تعیین شده اصابت کنند.

وی با بیان اینکه این اقدام به نوعی یک کاروان شادی پهپادی و موشکی برای مردم جهان بود افزود: ما به عمد با استفاده از پهپادهای نسل یک خواستیم تا با پرواز درآوردن آنها برروی شهرهای مختلف، مردم این مناطق یک شب خوش و لذت بخش را تجربه کنند که چگونه این پهپادها همانند دسته های ابابیل آهسته و پیوسته برای نابودی ابرهه زمان در حال حرکت هستند.

شناسه خبر 81665