شناسه خبر:81661
1403/2/3 15:11:40
در سومین روز از هفته ملی سلامت صورت گرفت:

کلنگ‌زنی و افتتاح دو مرکز خدمات جامع سلامت در شهرستان همدان

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه هفته ملی سلامت از اول اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا هفتم این ماه ادامه دارد، عنوان کرد: شعار هفته ملی سلامت امسال، «سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت» است و ما در سومین روز از این هفته برنامه کلنگ‌زنی و افتتاح دو مرکز خدمات جامع سلامت در شهرستان همدان را داریم.

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی :

محمد ربیع‌یگانه پیش از ظهر روز دوشنبه در آیین کلنگ‌زنی و افتتاح دو مرکز خدمات جامع سلامت شهرستان همدان ضمن قدردانی از زحمات کادر درمان در راستای خدمات‌رسانی به مردم عزیز، خاطرنشان کرد: هفته ملی سلامت بهترین فرصت برای بیان اقدامات در حوزه سلامت است.
وی با بیان اینکه مرکز خدمات جامع سلامت امام سجاد (ع) محله انبار نفت همدان جمعیتی بالغ‌بر 19 هزار و 261 نفر را زیر پوشش دارد، ابراز کرد: آغاز احداث این مرکز از امسال شروع شده و در چهار طبقه به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان همدان اعتبار مورد نیاز برای احداث این پروژه را 30 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ از سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به استان همدان، منابع استانی و همچنین دانشگاه علوم پزشکی همدان تأمین اعتبار خواهد شد.

ربیع‌یگانه با بیان اینکه متراژ عرصه این پروژه سه هزار و 500 متر مربع و همچنین اعیان آن یک‌هزار متر مربع است، ادامه داد: این پروژه در دو بلوک با اسکلت سازه فلزی، سقف کامپوزیت و نمای آجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه پروژه در چهار طبقه به بهره‌برداری خواهد رسید، عنوان کرد: دو طبقه از این طبقات مربوط به پایگاه صدف و مرکز خدمات جامع سلامت امام سجاد (ع) است که این مرکز در بحث مشاوره و آزمایش‌های قبل از ازدواج و جوانی جمعیت خدمات‌رسانی خواهد کرد و دو طبقه دیگر نیز به‌عنوان مرکز خدمات خانواده و آزمایشگاه‌های جامع سلامت به بهره‌برداری خواهند رسید.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان همدان در آیین افتتاحیه پروژه مرکز خدمات جامع سلامت زنده‌یاد نعمت‌الله سلطانی‌صحت نیز ضمن قدردانی از نیت خیر خانواده زنده‌یاد سلطانی‌صحت، اشاره کرد: این پروژه نیز با اعتباری بالغ‌بر 11 میلیارد و 500 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید که مبلغ 500 میلیون تومان از طرف خانواده زنده‌یاد سلطانی‌صحت برای آن اهدا شد.

ربیع‌یگانه با بیان اینکه شروع ساخت این پروژه از سال1396 است، خاطرنشان کرد: در اسفندماه سال 1402 این پروژه به اتمام رسید که 15 نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در این مرکز شاغل هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 20 هزار نفر از مردم زیر پوشش این مرکز هستند، بیان کرد: یک میلیارد تومان اعتبار نیز برای تهیه تجهیزات مورد نیاز این مرکز هزینه شده است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان همدان محل تأمین اعتبار این پروژه را علاوه‌بر مشارکت خانواده محترم زنده‌یاد سلطانی‌صحت، از سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی به استان همدان، منابع استانی و دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد و گفت: این پروژه در دو طبقه با اسکلت فلزی، سقف کامپوزیت و نمای آجری به بهره‌برداری می‌رسد.

ربیع‌یگانه با بیان اینکه عرصه این پروژه یک‌هزار و 500 متر مربع و اعیان آن 600 متر مربع است، ادامه داد: از خیرین و واقفین گرامی تقاضا داریم که نیات خیر خود را به حوزه بهداشت و سلامت اختصاص دهند.

در پایان از خانواده محترم زنده‌یاد نعمت‌الله سلطانی‌صحت برای مشارکت در ساخت این پروژه از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان و سایر مدیران و مسئولین حاضر در مراسم تجلیل به عمل آمد.

شناسه خبر 81661