شناسه خبر:81609
1403/2/2 14:59:03

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام گفت: واگذاری طرح‌های عمرانی- خدماتی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند، در صورت واگذاری به این بخش موجب صرفه‌جویی بیش از 20 هزار و 180میلیارد ریالی هزینه‌ها برای دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

امین دوست‌محمدی روز یکشنبه اظهار کرد: با بررسی‌های انجام‌شده تعداد 15 پروژه انتفاعی جهت تکمیل با مشارکت بخش خصوصی در استان شناسایی شده است.

وی افزود: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مذکور بالای 52 درصد است که در راستای کاهش هزینه‌ها، دولت موضوع واگذاری پروژه‌های عمرانی در قالب ماده 27 قانون الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) را مورد توجه ویژه قرار داده و ساز و کار استفاده از این ظرفیت قانونی تنظیم و برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده است.

وی یادآور شد: ویژگی بازر این پروژه‌ها انتفاعی و سودآوری آن‌هاست که تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ها را با مشارکت بخش خصوصی توجیه می‌کند.

وی در خصوص تکمیل پروژه‌ها با مشارکت بخش خصوصی نیز گفت: واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی علاوه بر اشتغال‌زایی پایدار و افزایش نرخ رشد اقتصادی با توجه به اینکه محور فعالیت‌های بخش خصوصی سوددهی آن طرح‌ها است، زمینه تکمیل این طرح‌ها را با مشارکت بخش غیردولتی با کیفیت بهتر، زمان کمتر و صرف حداقل هزینه فراهم‌خواهد کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام، مهم‌ترین طرح‌های قابل واگذاری استان ایلام را برج هنر اسلامی شهر ایلام، تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرهای آبدانان و ملکشاهی، تأسیسات فاضلاب شهر ایلام و تأمین آب اراضی کشاورزی عنوان کرد.

*69 پروژه عمرانی در استان ایلام قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند

برون‌سپاری خدمات اداری به بخش غیردولتی و واگذاری طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی (مشارکتی) از اولویت‌های در دستور کار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام است.

در استان ایلام 53 پروژه استانی و 16 پروژه ملی برای واگذاری به بخش خصوصی وجود دارد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81609