شناسه خبر:81606
1403/2/2 14:50:34

سرپرست‌ معاونت برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس افزایش تولید در سال جدید را اولویت مجتمع پتروشیمی ایلام‌ عنوان کرد.

عبدالرحیم قنبریان در نشست تخصصی و کارشناسی مدیران تولید پترول و مدیران شرکت‌ پتروشیمی ایلام که با موضوع برنامه‌های پیش‌ رو و مشکلات احتمالی این مجتمع در سال1403 برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت تولید در مجتمع پتروشیمی ایلام، نخستین نشست تخصصی مدیران تولید پترول در پتروشیمی ایلام برگزار شده است.

قنبریان با تأکید بر رفع مشکلات پتروشیمی ایلام در حوزه آب و خوراک ادامه داد: افزایش تولید در سال جدید و پیشگیری از توقف تولید باید در اولویت مدیران مجتمع قرار گیرد.

رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام نیز در این نشست گفت: در راستای تأمین پایدار آب مورد نیاز شرکت پتروشیمی لازم است پروژه سختی‌گیر رزینی در دستور کار اجرایی قرار گیرد تا بتوان استفاده بهینه و مطابق طراحی مجتمع پتروشیمی از آب سد «گلال» را داشت.

بهزاد یاری ادامه داد: مجتمع پتروشیمی ایلام بر اساس طراحی به 220 لیتر بر ثانیه آب نیاز دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی واحد پلی‌اتیلن سنگین 37/8 تن در ساعت می‌باشد اما تا 46 تن در ساعت نیز محصول تولید شده است، افزود: در سال ١4٠٢ میزان تولید تجمعی کل مجتمع 680 هزار و 620 تن شامل 235 هزار تن پلی‌اتیلن سنگین و حدود444 هزار تن تولید محصولات در واحد الفین بوده است.

وی گفت: مجتمع پتروشیمی ایلام در سال گذشته، 89 درصد تحقق تولید داشته است.

در این نشست مسائل و مشکلات پیرامون آب مورد نیاز، خوراک و تأمین تجهیزات و قطعات مورد نیاز مجتمع بررسی شد و مدیران تولید پترول اظهار امیدواری کردند: در سال پیش رو شاهد تحقق 100 درصدی تولید در مجتمع پتروشیمی ایلام باشیم.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 81606