شناسه خبر:81568
1403/2/1 18:26:38

استاندار ایلام گفت: تدوین و ارائه طرح‌های عمرانی و خدماتی از سوی سرمایه‌گذاران باید براساس مطالعات اسناد بالادستی و آمایش سرزمین باشد.

حسن بهرام‌نیا روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام ابراز کرد: راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک و خُرد با سرمایه‌گذاری یا دریافت تسهیلات اندک امکان پذیر است و دولت از این مشاغل خُرد حمایت می‌کند.

وی افزود: حمایت از توسعه کسب‌وکارهای کوچک از اولویت‌های دولت سیزدهم و در دستور کار برنامه‌های امسال استان است.

بهرام‌نیا ادامه داد: پرداختن جوانان به کسب‌وکارها و مشاغل خُرد خانگی از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با برنامه‌های راهبردی فرهنگی دشمن است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های موجود در ایجاد بسترهای اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری در استان استفاده بهینه شود، ابراز کرد: ائمه جمعه و جماعات در این راستا جوانان، صاحبان ایده و خانواده‌ها را در ایجاد و راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک تشویق کنند.

بهرام‌نیا اضافه کرد: استان ایلام در دریافت تسهیلات مشاغل خُرد خانگی گوی سبقت را در رقابت با دیگر استان‌های کشور ربوده و در این حوزه از موقعیت و جایگاه مطلوبی در سطح کشور برخوردار است.

وی درخصوص مسئله حجاب و عفاف هم توضیح داد: رعایت حجاب و عفاف قانون جمهوری اسلامی و نیز یک امر و تکلیف شرعی و فقهی و از دستورات و حدودات واجب الهی است.

استاندار ایلام تأکید کرد: درصورت عدم برخورد درست با ناهنجاری‌ها، به‌تدریج آن معضل و ناهنجاری تبدیل به فرهنگ و هنجار در جامعه اسلامی ما می‌شود.

وی با اشاره‌ به گرانی البسه اسلامی در سطح بازار، یادآور شد: موضوع گرانی البسه محجبه و همچنین عدم تنوع در مدهای روز این لباس‌ها باید پیگیری شود.

بهرام‌نیا افزود: طراحان مد و لباس در طراحی و تولید البسه، مدهای روز مطابق با فرهنگ ایرانی- اسلامی را درنظر داشته باشند و همچنین با تأمین مواد اولیه ارزان، البسه با قیمت تمام‌شده مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81568