شناسه خبر:81425
1403/1/28 17:56:41
دبیر ستاد اقامه نماز استان خبر داد:

ابتکار همدان در اعزام ائمه جماعات به مدارس

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان از اعزام ائمه جماعات به مدارس استان خبر داد و مطرح کرد: این یکی از ابتکارات خود استان همدان بوده که بیشتر از 160 نفر ائمه جماعت به مدارس اعزام کردیم که در هفته دو یا سه روز به مدارس رفته و نماز جماعت برگزار می‌کنند.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم سه‌شنبه 28 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران وظیفه اصلی ستاد اقامه نماز را آموزش، ترویج، توسعه و عمق‌بخشی در امر نماز دانست و اظهار کرد: اگر به دنبال جامعه‌ای عاری از فساد، اخلاق‌مدار و خدامحور هستیم، باید توجه ویژه‌ای به امر نماز داشته باشیم.

وی از اعزام ائمه جماعات به مدارس استان همدان خبر داد و مطرح کرد: این یکی از ابتکارات خود استان همدان بوده که بیشتر از 160 نفر ائمه جماعت به مدارس اعزام کردیم که در هفته دو یا سه روز به مدارس رفته و نماز جماعت برگزار می‌کنند و خوشبختانه استقبال دانش‌آموزان در مدارسی که ائمه جماعت نداشتند، بعد از اعزام، بیشتر شده است.

حسنی‌حلم درباره استقبال دانش‌آموزان از نماز جماعت بیان کرد: رصد استقبال دانش‌آموزان و شرکت آن‌ها در نماز جماعت را مستقیم اداره‌ کل آموزش‌وپرورش استان انجام می‌دهد.

وی در ادامه از اجرای طرح «پیوند مدرسه، مسجد و خانه» با همکاری اداره‌ کل آموزش‌وپرورش استان خبر داد و یادآور شد: در این طرح دانش‌آموزان و معلمان در مساجد مجاور مدرسه به مسجد می‌روند و نماز را در آنجا اقامه می‌کنند.

حسنی‌حلم خاطرنشان کرد: هدف از این طرح هماهنگی و آشنایی بین سه رکن مسجد، مدرسه و خانه در عرصه نماز است و اگر این سه رکن با هم هماهنگ و همگام نباشند، نتیجه مطلوبی در امر نماز نخواهیم داشت؛ یکی دیگر از اهداف آشنایی نسل جوان با اصول نماز جماعت، احکام و فضای مسجد و اُنس گرفتن در مساجد است.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 81425