شناسه خبر:81310
1403/1/26 16:44:00

دبیر اتاق تعاون استان همدان با تأکید بر اینکه نقش تعاونی‌ها در تحقق شعار سال تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردمی» بسیار زیاد است، گفت: برای مردمی‌سازی اقتصاد بهترین بستر تشکیل شرکت‌های تعاونی است.

رحمان نادی اظهار کرد: برنامه عملیاتی اتاق تعاون جهت تشکیل شرکت‌های تعاونی و شرکت‌های تأمین، نیاز است که در این راستا برنامه‌ریزی شده رشد دو درصدی در افزایش سهم سرمایه شرکت‌های تعاونی داشته باشیم.

وی ادامه داد: تسهیلات تبصره 16 و 18 و اعتبارات ویژه شرکت‌های تعاونی در دست اقدام است؛ به‌طوری که در سال گذشته در سطح کشور سه هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش تعاون داده شده است.

نادی از افزایش صادرات تعاونی‌های این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: صادرات تعاونی‌های استان همدان در سال گذشته به 50 میلیون دلار رسید، این درحالی بوده که در سال 1401، 42 میلیون دلار بوده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال به‌طور قطع رشد بیشتری در این صادرات داشته باشیم، تصریح کرد: عراق، اقلیم کردستان، کویت، عمان، اکراین، ترکیه و افغانستان ازجمله بازارهای هدف صادرات محصولات تعاونی‌های استان همدان هستند.

نادی خاطرنشان کرد: سال گذشته هیئت تجاری از استان همدان به عراق اعزام شد و با مدیران‌ کل کشاورزی، صنعت، معدن و بازرگانان و استاندار اقلیم کردستان نشستی برگزار شد که در پی این جلسات 9 فقره تفاهم‌نامه در زمینه مواد غذایی، پوشاک، روغن اتومبیل و روان‌کارهای صنعتی و محصولات کشاورزی به امضا رسید.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 81310