شناسه خبر:81255
1403/1/25 17:50:11

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان به شهرداری یک هفته فرصت داد نسبت به اجرایی شدن مصوبه تهیه و نصب یک دستگاه پایش و صحت‌سنجی آلودگی اقدام کند.

علی‌اکبر نظری روز شنبه در نشست کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: تهیه و نصب یک دستگاه پایش و صحت‌سنجی آلودگی هوای دیگر لازمه شهر همدان است و این موضوع باید طی یک هفته آینده تعیین تکلیف شود.

نظری با بیان اینکه سال گذشته بنا بر احداث یک پایگاه دیگر سنجش آلودگی هوا در سطح شهر بود، افزود: بودجه لازم در این خصوص نیز پیش‌بینی شده و طبق آن حداقل دو پایگاه در سطح شهر باید فعال باشد.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری باید ایجاد پایگاه سنجش آلودگی هوا را ملاک قرار دهد، ادامه داد: انتظار داشتیم در بودجه سال جاری شهرداری احداث یک پایگاه دیگر نیز در دستور کار باشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به سپری شدن یک سال از موضوع تهیه یک دستگاه پایش و صحت‌سنجی آلودگی هوا و عدم تحقق این امر، خاطرنشان کرد: با وجود تصویب این موضوع و پیش‌بینی بودجه، هنوز معطل برگزاری مناقصه هستیم.

وی با بیان اینکه در بحث فرهنگی در مسائل زیست‌محیطی نیز مشکل داریم، یادآور شد: شهرداری باید در زمینه آموزش مسائل زیست‌محیطی ورود کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: متأسفانه در مقطع کنونی سازمان فرهنگی شهرداری کار اساسی خود در حوزه آموزشی زیست‌محیطی را رها کرده و به مسائل دیگری پرداخته است.

نظری در ادامه گفت: درخصوص تهیه دستگاه پایش و صحت‌سنجی آلودگی هوا درصورت نیاز به اصلاح بودجه باید این امر انجام شود.

وی درخصوص ایجاد اداره محیط‌زیست در شهرداری نیز بیان کرد: پیگیری این موضوع از طریق وزارت کشور و تعیین چارت سال گذشته در شورای اسلامی شهر مصوب شد و در این برهه تشکیل این اداره در شهرداری ضروری است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81255