شناسه خبر:81145
1403/1/20 16:07:12

مسئول ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر با اشاره به اینکه امسال نماز عید در همدان در حسینیه امام خمینی (ره) اقامه می‌شود، به نمازگزاران توصیه کرد با توجه به بارانی بودن هوا در این روز، چتر به همراه داشته باشند.

حجت‌الاسلام علی رسولی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: پیش‌تر نماز عید سعید فطر در مصلی شهر همدان اقامه می‌شد، اما با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر مساعد نبودن شرایط جوی و احتمال ریزش باران، این نماز امسال در حسینیه امام خمینی (ره) اقامه می‌شود.

وی اضافه کرد: حسینیه امام خمینی (ره) شهر همدان با درنظر گرفتن حیاط و محوطه پیرامونی حداکثر ظرفیت پذیرش هفت تا هشت هزار نمازگزار را دارد؛ بنابراین هماهنگی لازم با امور مساجد برای برگزاری نماز عید سعید فطر در این اماکن با هدف کاهش میزان حضور و جلوگیری از ازدحام در حسینیه امام خمینی (ره) صورت گرفته است.

مسئول ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر در همدان اضافه کرد: درب‌های حسینیه ساعت 6 صبح باز شده و ساعت 6.5 نماز عید سعید فطر برپا می‌شود و در این نیم ساعت برنامه‌هایی نظیر تلاوت قرآن، بیان احکام، مداحی، اجرای سرود و قرائت ادعیه این روز انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام رسولی با عنوان اینکه نماز عید فطر امسال به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان اقامه می‌شود، گفت: با توجه به محدودیت امکانات در حسینیه امام خمینی (ره) به نمازگزاران توصیه می‌شود مُهر و سجاده نیز به همراه داشته باشند.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به محدودیت مکان برای پارک وسیله نقلیه، نمازگزاران از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده یا با پارک خودرو در شعاع یک کیلومتری حسینیه امام خمینی (ره)، مابقی مسیر تا محل اقامه نماز عید سعید فطر را پیاده‌روی کنند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81145