شناسه خبر:81086
1403/1/20 09:01:12

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه 24 هزار دانش‌آموز ایلامی مشمول امتحانات نهایی هستند، گفت: 84 حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی پیش‌بینی شده است.

علی درویشی روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان ایلام، اظهار کرد: برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان در دو سال گذشته با تغییر ساختاری همراه شده است.

وی با بیان اینکه سال جاری علاوه بر پایه دوازدهم، امتحانات پایه یازدهم، دهم، ششم و نهم نیز به صورت نهایی برگزار می‌شود، افزود: بر اساس تغییراتی که در کنکور داده شده، سوابق تحصیلی دانش‌آموزان و امتحان نهایی پایین دوازدهم 50 درصد در قبولی کنکور تأثیر مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه امسال نزدیک به 24 هزار نفر از دانش‌آموزان استان در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند، افزود: سال گذشته این میزان 10 هزار نفر بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام ضمن قدردانی از همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران استان در سال گذشته برای برگزاری امتحانات نهایی در سطح استان، ابراز کرد: امسال انتظار می‌رود که که برای برگزاری امتحانات نهایی در خرداد ماه 1403 همکاری و تعامل لازم را داشته و پای کار باشند.

درویشی اظهار کرد: امسال آزمون‌های نهایی از 30 اردیبهشت تا 26 خرداد در سطح پایه تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم برای نخستین بار برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 17 هزار و 369 نفر پایه دهم، یازدهم و دوازدهم متوسطه نظری در سطح استان مشغول به تحصیل بوده و مشمول امتحانات نهایی هستند، گفت: همچنین متقاضیان ترمیم نمره و ایجاد سابقه تحصیلی برای کنکور در استان حدود 6 هزار و 500 نفر است که بر این اساس مجموع کل دانش‌آموزان استان که بایستی در امتحانات نهایی شرکت کنند حدود 24 هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان در استان 84 حوزه پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: تأمین تجهیزات سرمایشی برای حوزه‌های برگزاری امتحانات نهایی در حوزه جنوب استان با توجه به گرما هوا یکی از نیازهای ضروری است.

بیش از 100 هزار دانش‌آموز در سطح بیش از 1200 مدرسه در نقاط مختلف استان ایلام مشغول به تحصیل هستند.

شناسه خبر 81086