شناسه خبر:81059
1403/1/19 15:57:13

سال گذشته بود که مسئولین میراث فرهنگی کرمانشاه اعلام کردند، به منظور رونق گردشگری استان، به گردشگرانی که بخواهند به کرمانشاه سفر داشته باشند، وام ۱۰۰ میلیون تومانی اعطا می شود، اما حالا با گذشت بیش از هفت ماه از اعلام این خبر، این طرح هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

وحید امیری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، در این رابطه اظهار کرد: سال گذشته تفاهم نامه‌ای چهارجانبه بین استانداری، حج و زیارت، میراث فرهنگی و بانک مهر ایران کرمانشاه منعقد شد که طی آن به زائرین اربعین استان وام سفر اعطا می‌شد.

وی افزود: در مرحله بعد قرار شد برای کمک به حوزه گردشگری استان به گردشگرانی که قصد سفر به کرمانشاه داشته باشند، تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام با نرخ سود دو درصد و یا چهار درصد و بازپرداخت شش ماهه و یکساله پرداخت شود.

معاون گردشگری استان اضافه کرد: هر گردشگری که قصد دریافت این وام را داشت، باید به یکی از دفاتر گردشگری که با بانک عامل قرار داشت مراجعه می کرد و پس از گذراندن فرآیندهای لازم، سفرکارت ۱۰۰ میلیون تومانی را دریافت می کرد.

وی تاکید کرد: در واقع بانک عامل، وام ۱۰۰ میلیون تومانی گردشگران را به حساب دفتر خدمات مسافرتی واریز کرده و دفتر نیز در قالب سفرکارت وام را به گردشگر می داد تا از آن برای هزینه تور، اقامت و خرید سوغات استفاده کند.

امیری با تائید اینکه این طرح هنوز به مرحله اجرا در نیامده، در خصوص چرایی عدم اجرای آن، گفت: متاسفانه بانک عامل شرایط بسیار سختی را پیش روی دفاتر خدمات مسافرتی قرار داده و همین مسئله هم باعث شده تا آنها استقبالی از اجرای این طرح نداشته باشند.

وی تاکید کرد: ما مکاتباتی را برای حل مشکلات پیش روی طرح، با بانک عامل داشته ایم و پیشنهاداتی را هم برای متعادل سازی شرایط داده ایم و منتظریم تا بانک پاسخ این مکاتبات را بدهد.

شناسه خبر 81059