شناسه خبر:80946
1403/1/16 16:03:44

معاون امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه در استان همدان 35 پروژه در راستای تحقق شعار سال تعریف شده است، گفت: در راستای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم» 35 مأموریت و پروژه برای دستگاه‌های اجرایی تعریف و ابلاغ شده است.

سیدمجتبی حسینی اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند علاوه‌بر برنامه‌های ابلاغی وزارتخانه‌های خود، برنامه‌های تعریف‌شده در استان را انجام دهند و استانداری نیز بازرسی و ارزیابی‌های فصلی را در پیشبرد این اهداف دنبال خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امسال نیز مشابه سال گذشته شعار سال و فرمان رهبری در حوزه اقتصاد بود، تصریح کرد: رهبر انقلاب در شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» نقش اساسی و تأثیرگذار مردم در جهش تولید را عنوان کردند که در استان همدان در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت از روزهای ابتدایی سال برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت و سعی کردیم برنامه‌ای برای تحقق شعار سال تدوین شود.

معاون امور اقتصادی استاندار همدان خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق جهش تولید با مشارکت مردم توجه به تعاونی‌ها و کارهای گروهی و جمعی است که در استان همدان توجه ویژه‌ای به این موضوع شده و در این راستا هدف‌گذاری کرده‌ایم تا از طریق آسیب‌شناسی حوزه‌های اقتصادی، به دنبال راهکارهای واگذاری بخش‌های اقتصادی به مردم و مشارکت آنان باشیم.

حسینی با بیان این‌که با جلب مشارکت مردم توسط دستگاه‌های اجرایی انتظار تحقق شعار سال را در استان همدان داریم، ادامه داد: در راستای تحقق شعار سال یکی از برنامه‌های تدوین‌شده، اختصاص سهم 42 درصدی اشتغال به فارغ‌التحصیلان است.

وی معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و گیاهان دارویی به مردم را از دیگر برنامه‌های تدوین‌شده استان در راستای تحقق شعار سال دانست و گفت: در بخش معادن نیز هوشمندسازی معادن و افزایش بهره‌وری از طریق تقویت صنعت و معدن و واگذاری به مردم در برنامه استان طی سال‌جاری قرار دارد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 80946