شناسه خبر:80941
1403/1/17 01:53:41
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ایلام:

مشکل کمبود اتوبوس در استان ایلام مرتفع شد

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: مشکل کمبود اتوبوس در استان ایلام مرتفع شده‌ است.

سید زاهدین چشمه‌خاور اظهار کرد: با توجه به تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت و فضیلت ماه رمضان، خیل عظیمی از عاشقان مولای متقیان حضرت علی (ع) برای زیارت عتبات عالیات راهی کربلا و نجف شدند.

وی بیان کرد: پس از تعطیلات، حجم مسافران ورودی به کشور از طریق پایانه مرزی شهید سلیمانی به طور قابل توجهی افزایش یافت.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان ایلام عنوان کرد: گرمای هوا نیز ضرورت جابجایی سریع زائران به نقاط مختلف کشور را دوچندان می‌کرد. به‌منظور تسهیل جابجایی زائران، ناوگان اتوبوسی استان به مرز مهران اعزام شدند. اما پس از جابجایی زائران، به‌دلیل نبود مسافر در مسیر برگشت، اتوبوس‌ها در استان‌های تهران و قم زمین‌گیر شدند. این امر باعث کمبود اتوبوس برای جابجایی مسافران در سطح استان شد.

چشمه‌خاور اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های حوزه حمل‌و‌نقل، 12 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان استان اضافه شد و مشکل کمبود اتوبوس مرتفع شد.

وی گفت: افرادی که برای تهیه بلیط با مشکل مواجه هستند می‌توانند به نماینده اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان در ترمینال شهدای شهرداری مراجعه یا با سامانه 141 تماس بگیرند.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان ایلام افزود: از مردم عزیز استان تقاضا داریم با توجه به محدودیت ناوگان حمل و نقل اتوبوسی، سفر خود را مدیریت و برای روزهای پنجشنبه و جمعه که حجم مسافران به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد، موکول نکنند. در بقیه روزهای هفته جابجایی مسافران بدون مشکل انجام می‌شود و اتوبوس‌ها با صندلی خالی به تهران می‌روند.

چشمه‌خاور اضافه کرد: ضمن عذرخواهی از هم‌استانی‌های عزیز به‌دلیل مشکلات پیش آمده، امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شاهد تردد روان و بدون مشکل مسافران در سطح استان باشیم.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 80941