شناسه خبر:80915
1403/1/15 17:29:26

رئیس هلال‌احمر شهرستان بهار از ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه تیم سحاب هلال‌احمر این شهرستان به بیش از 800 نفر در ایام نوروز خبر داد.

سجاد پورعرب اظهار کرد: سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر طبق سنوات گذشته با همکاری و حضور پُرشور اعضای جوانان در ایام نوروز درحال ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه به هم‌وطنان در سراسر کشور بود.

وی افزود: در همین ارتباط تیم سحاب (سفیران حمایت‌های امدادی و بشردوستانه) شهرستان بهار متشکل از 76 نفر از اعضای داوطلب زن و مرد با حضور در اماکن گردشگری، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها به مسافران نورزوی خدمات امدادی و بشردوستانه ارائه دادند.

پورعرب با اشاره به مسافرت‌های گسترده در ایام نوروز در سراسر کشور و افزایش تردد در جاده‌ها و همچنین حوادث ترافیکی و جاده‌ای، گفت: یکی از اقدامات ارزشمند سازمان جوانان راه‌اندازی پویش بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) بود که مسافران و شهروندان با حضور در پست‌های ثابت و مراجعه به تیم‌های سیار با امضای میثاق‌نامه بهرفت با جوانان هلال‌احمری عهد و پیمان می‌بستند که در طول سفر و حین رانندگی از عوامل پُرخطر همچون سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، استفاده از تلفن همراه، خوردن و نوشیدن حین رانندگی، خودداری کنند که در همین رابطه 201 نفر از هم‌وطنان ما با همکاری تیم سحاب به این پویش پیوستند.

رئیس هلال‌احمر شهرستان بهار ادامه داد: آموزش خودامدادی و دیگرامدادی برای مقابله با حوادث احتمالی باید گسترش یابد، چراکه امروزه حوادث‌های گوناگونی در جامعه رخ می‌دهد که اگر نحوه مقابله با آن را از قبل فرا نگرفته باشیم، ادامه زندگی و حیات ما به خطر خواهد افتاد.

پورعرب تصریح کرد: مربیان ما در طول ایام نوروز به 551 نفر آموزش‌های امدادی از قبیل احیای قلبی، ریوی، خفگی با جسم خارجی و گاز دی‌اکسیدکربن و نحوه استفاده از دستگاه کنترل فشار خون را ارائه دادند.

وی افزود: از 26 اسفندماه 1402 تا 13 فروردین‌ماه 1403 تعداد 405 نفر دچار حادثه جزئی شده بودند که تیم سحاب شهرستان به آن‌ها امدادرسانی کردند.

پورعرب اظهار کرد: روز 13 فروردین‌ماه مصادف با روز طبیعت اعضای تیم سحاب با توزیع 150 کیسه زباله و توصیه‌های بهداشتی و ایمنی به عموم مردم درحال ارائه خدمات بودند تا روزی بدون حادثه در تقویم تاریخ رقم بخورد.

وی خاطرنشان کرد: توزیع 10 هزار بذر ازجمله بذر سنجد، بادام کوهی و ارژن با هدف فرهنگ‌سازی و ترغیب مردم به درخت‌کاری و گسترش فضای سبز از دیگر اقدامات پسندیده و ارزشمند جوانان هلال‌احمر شهرستان در این ایام بود.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 80915